ujfigura. Creative Commons License 2021.12.12 0 7 106694

Én még sokáig szeretnék üzemeltetni Ikarusokat különjáratban is, de az alkatrészeknél is nagyobb gondom, hogy nem tudom, hova vinni, kivel szervizeltetni a jószágokat, ha olyan problémák merülnek fel, amelyet nem tudunk egyértelműen diagnosztizálni.

 

Ha egy alkatrész rossz, pl. egy Scania-Ikarusnál kikeresem a katalósból, megveszem a cuccot (én!), elviszem szervizbe, talán megoldódik. Ikarusnál már itt megbukunk, mert se katalógusom, se alkatrész-ismeretem, de tételezzük fel, hogy megoldjuk.

 

De amikor nem egyértelmű, hogy mi van, akkor megy a hónapokig tartó nyűglődés. Két aktuális téma:

- IK 250.98 - Két éve néha vmi fémesen tompán ütődik elől, alkalmilag, nem gyakran, de elég észlelhetően. Most kaptam egy volános barátomtól egy fülest, hogy valszeg lengéscsillapító. Onnan van a tipp, hogy ő volános járgánnyal ugyanezt a szenvedést csinálta, mikor elment a műhelyben, hülyének nézték, aztán sokadik esetben egyszer egy próbameneten más előtt is produkálta a problémát, onnantól vették komolyan, és végül lengéscsillapító cserével megoldódot a szitu. Ok, akkor bepróblkozunk vele, megy lengéscsillapító cserére, van ötlet, kipróbáljuk. Két év után egy tipp, mely vagy megoldja vagy nem, de legaláb ott tartasz, hogy tudod mivel, mikor, mit kezdjél, azaz tudsz cselekedni.

 

- Másik téma,  Scania K113 / Ikarus busz, elkezdte csinálni, hogy fékezéskor félrehúz, kóvályog az úton. Fékek rendben, korábban tűpontos volt az úton. Mi a faszt kezdjek vele? Gumi? Felni, Futóműbeállítás?

 

 

Ha ilyenekkel elmész szervizbe, elment egy harmincas a sofőr bérére, szintén egy 30-as gázolajra, a szervíznél már 200 felett pörög a számla, de az udvaron körbesétáláson túl még semmi nem történt. Arról nem beszélve, hogy egy Scania K113-mat még fanyarogva, de fogadják, de az Ikarustól úgy prüszköl mindegyik, hogy inkább be se fogadja.