Igen, értem, és pontosan ebből a szempontból nézve nem feltétlenül állja meg a helyét a cikk azon mondata amelyből kiindultam:
Valahol érthető a BKV próbálkozása, hiszen ezekkel a kocsikkal mára tényleg horror áron üzemeltethető, füstölő, felújítandó 30-35 éves buszokat lehetne nyugdíjba küldeni.
A horror áron üzemeltethető rész ami nem állja meg a helyét, főleg az újabb buszok tükrében, mert éppen fordítva igaz. Az újak a drágák, akár már pár évesen is az agyonbonyolított technológiák miatt.
Egy Ikarus felújítás nem biztos hogy felülmúlja például egy mai DPF szűrő árát, amely a vadiúj buszoknak akár 1-2 évesen is betegsége.
Az hogy füstöl és felújítandó és amúgy már nyugdíjba küldendőek az nem kérdés.
A dolog margójára: a manapság forgalomba helyezett buszok az Ikarusok élettartamának jó ha a felét megérik majd. De ez egy másik történet.