nohab Creative Commons License 2021.12.11 0 8 106667

Szóval éppen az öreg Ikarusok azok amelyeket még így is nagyságrendekkel olcsóbban lehet üzemeltetni és üzemben tartani

 

A 200-asok ezen diszkrét bája azért mára erősen kezd elkopni, legalábbis ha napi üzemről beszélünk. Az alkatrészek egyre drágábbak és egyre szarabbak (tisztelet a kivételnek), ha egyáltalán még léteznek. Sajnos mivel a 200-asok gyakorlatilag elfogytak a napi használatból, az alkatrészgyártók egyszerűen leveszik a palettáról a termékeket, mert az Európa szinten még napi üzemben lévő néhány tucat 200-as miatt nem éri meg gyártásban tartani. Az alkatrészfelújítások minősége meglehetősen silány (tisztelet a kivételnek), minőségi utángyártott cucc egyre inkább nincs, így előbb-utóbb eljutunk oda, hogy nem az a kérdés, hogy drága-e fenntartani napi üzemben a 200-asokat, hanem az, hogy fenn lehet-e? Hangsúlyozottan a napi üzemről beszélek, a hobbisták még megtalálják a Józsi bácsikat, akiknek valahol a garázs rejtekében még van egy-két anno a gyárból privatizált valami, vagy 3 hónapos határidővel képes mondjuk egy még a békeidőben készült generátort jó minőségben felújítani, de a napi üzemben ezek a megoldások nem működnek.

Arról nem beszélve, hogy az elmúlt jó pár évben végrehajtott 200-as vázazások azért (tudatosan) nem az örökkévalóságnak készültek, az M3P keretében felújított csuklósokat kivéve már szinte bármelyikkel fel lehetne itatni néhány milliót ezen a fronton is, ha még éveket kell szolgálniuk.

Előzmény: Törölt nick (106662)