szece77 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 5146

A Waldorf iskolák nagy előnye és egyben hátránya, hogy olyanok, amilyenné tesszük őket. Maga a pedagógia adott, erről lehet előre tájékozódni, tehát pl. az epochális rendszeren, vagy azon, hogy csak második végére tanulnak meg olvasni (Megjegyzem a saját írásukból) mérgelődni felesleges. Igen, lesz SNI-s az osztályban jó eséllyel, igen, visszahúzza valamennyire az osztályt, de nem nagyon, mert alsóban nem is olyan nagy a tempó. Van fluktuáció, ez is igaz, de ezek mögött 90%-ban a költözés áll, 9 % azért megy el mert nem azt az állami szintet hozza az iskola, amitől épp mentesülni szerettek volna, 1 % meg egészen banális dolog miatt megy el (pl. kabát nélkül volt a gyerek az udvaron)

Nem lesz matekból erős a waldorf, azért is van ott a nevük végén, az AMI, mert ők egy alapfokú művészeti iskola. Nem gondolnám hogy meg kellene feszülni bármilyen iskolában, hogy kiegyensúlyozott emberré váljon egy gyerek, az hogy mire jut, az úgyis csak rajta múlik. Vannak waldorfban is jó tanuló, céltudatos diákok, és vannak államiban is lusta, rossz tanulók. 

Csodák sehol sincsenek, itt viszont szülőként közösségként és fenntartóként több lehetőség van arra, hogy olyanná formáljuk a környezetünket, amilyennek szeretnénk látni. Az egy dolog, hogy ezzel a lehetőséggel nem sokan élnek, nagy többség csak befizeti a tandíjat, és néha háborog, és ennyi.

Néhányan meg odateszik magukat. 

Még kevesebben pedig létrehoznak és működtetnek egy iskolát hogy a gyermeküknek jó legyen, és még 10 évvel később is küzdenek, hogy aztán néhány szülő vagy volt diák, aki, vagy nem is tett semmit, vagy csak elfogyott a lendülete, fórumokban nagy betűvel kiírja, hogy soha soha waldorf....