Beka621 Creative Commons License 2021.10.18 0 0 67531

Egy, a topicban többször előjött probléma megoldásához kérem a segítségeteket.

 

Az autó igaz nem Honda Jazz, hanem az ugyanazzal az i-DCI motorral szerelt szedán változata a Honda City. 2006. áprilisi, azóta 224 ezer kilométert futott gyakorlatilag hibátlanul (a kerékcsapágyak és féktárcsák kopóeszközök, azok cseréjét nem számítom hibának). Minden szervízt megkapott, és a legjobb minőségű full szintetikus Castrol Edge olajjal hajtom. Mindig OMV kútnál tankolok prémium, MAXX Motion üzemanyagot.

 

Kb. két hónapja én is szembesültem az itt többször leírt hibával (először Kalmuk 2009-es 34661 hozzászólásában olvastam):

"Kb. 1 hónapja a Jazz 2000-es és 3000-es fordulatszám között megtorpan, olyan, mintha kihagyna a gyújtás. A diagnosztika főtengely fordulatszám jeladó hibát jelzett. A szenzort a DRM-ben kicserélték, a hiba azóta is fennáll. Ami igazán kellemetlen, hogy szerencsétlen esetben a jazz fogja magát, és leáll. Utána gond nélkül újra lehet indítani, és egy idő után (20-30 km) a motordiagnosztika lámpa is kialszik a műszerfalon."

A kocsit én is elvittem a pécsi Honda szervízbe, ahol kiolvasták a hibakódot, és szintén a főtengely jeladó meghibásodását állapították meg. Én hittem is, meg nem is, de mivel blas83-nak a 62973 hozzászólás szerint bejött, hát belementem.

73 ezer forintért ki is cserélték (40 az új jeladó, 16 a jeladó tanítása, 17 a diagnosztika). Ez három hete volt, de a csere után a motor már a hazafelé úton igaz, enyhébben, de rángatott. A cserekor kértem, hogy az egr csatornát is tisztítsák ki - mivel dhw-nek 2011-ben ez segített - azt mondták, hogy az egr csatornát kitisztították, de igazán nem volt rá szükség, mert tiszta volt.

Ma reggel visszavittem a kocsit a pécsi Honda szervízbe. Útközben lejtőn lefelé rángatni kezdett, és megállt. Hiába tettem vissza kettesbe, nem ugrott vissza a motor. A gyújtás levétele után az újraindításkor azonnal indult.

A szervízben korrektek voltak azonnal átnézték a kocsit, most nem hitték el a főtengely jeladó hibakódot. Három óra múlva azzal adták vissza, hogy nem találtak hibát, mind az egr csatorna, mind az egr szelep tiszta, de az egr szelep előtt van egy gumicső, az öregedhetett el, és szívódhatott össze a vákum hatására, ezt grátisz kicserélték. Örültem hogy megvan a hiba. A javításért semmit nem kértek (hiszen az előző alkalommal elég sokat fizettem egy felesleges alkatrész cseréért). A motor már a szervízből kihajtásnál rángatni kezdett.

Nem fordultam vissza a szervízbe, mert nem láttam értelmét: ott ültem három órát, ők szerintem minden tudásukat beleadták, további időtöltéstől nem volt eredmény várható.

Hazaúton a kocsi tényleg balesetveszélyes lett: négyszer állt le, háromszor útkereszteződésben, egyszer pedig vasúti átjáróban.

Az eddig itt olvasottak nekem nem jöttek be: főtengely jeladó csere, egr csatorna tisztítás, egr szelep tisztítás. A gyertyacsere még szóba jöhet, de ezekben a gyertyákban csak 11 ezer kilométer van, de azért megpróbálom. A szervízben a trafókon sem láttak átégést stb. Mondták hogy a trafók is elgyöngülhettek, de nem vagyok biztos hogy most hirtelen az autó piaci értékének a negyedét találgatásból 8 db trafóra kelle költenem.

(Már gondoltam arra, hogy veszek egy trafót, és azt mindig eggyel arréb teszem, és ha egy trafó rossz, akkor az kijön amikor a hiba megszűnik. Ehhez az ötlethez egy szerelőtől meg kellene tanulnom a trafó cserét, gondolom, nem lehetetlen, azt nem tudom, hogy speciális szerszám kelle-e hozzá. Persze itt is van a lehetőség, hogy mi van akkor hogyha több trafó is rossz...)

Itt olvastam egy érdekes hirdetést: https://www.liget-autoszerviz.hu/index.php?c=53  eszerint a szívórendszer tisztítása a megoldás, csak azt nem láttam sehol, hogy mi ez a 350 ml tisztítófolyadék.

Más ötletem nincs hogy merre induljak. Kérem, hogy aki tud valami bevált megoldást, ossza meg itt velem (és valószínűleg több jazz tulajdonossal.)

OFF

Emil2017 légyszi küldj egy elérhetőséget privátban: bekapeti621kukacgémélpontkom. Engem is elért a tipikus rádióhiba.

(A szomszéd faluban lakom. Meg szeretném javíttatni a rádiót - ha előbb a motort sikerül. Azt hiszem ha a motorjavítás nem jössze, meg kell szabadulnom szeretett kocsimtól, bár azt nem tudom, hogy ki olyan elmebeteg, hogy akármennyiért is megvesz egy a próbaúton bakkecskeként ugráló, váratlan helyzetekben leálló kocsit.)