IKARUS 725.00
Az évszámokra figyelj :
A járművet először az 1983-as BNV-n mutatták be Ikarus 725.00 típusú ikermotorkocsiként, később a MÁV rendszerében a Bzmot 601/1 és Bzmot 601/2 pályaszámot kapta.
Az ikermotorkocsit a Malajziai Vasutaknak adták el.
A malájoknak annyira megtetszett a jármű, hogy további darabokat rendeltek belőle, így végül összesen tíz járművet, öt darab három- és öt darab ötrészes motorvonatot szállítottak le nekik 1988-ban. 1992-ben még egy kétrészes ikerszerelvényt is eladtak a prototípussal együtt, melyeket egy maláj golfklub vett meg.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tehát elkészült egy magyar Bz-mot akkor amikor a csehek épp befejezték a Studenkák szállítást.
Ok.
Idáig igen jó az időzítés.
A Studenkákat ugye (ölég bután) úgy rendelték, hogy körül kellett járni, mert a túlvégen nem volt vezető állás.
Erre lett volna jó az IKARUS 725.00 melynél nem kell körüljárás.
1983-ban már a BNV-n van.
Ok.
De csak 1988-ban 5 év múlva készül el a nullszéria első járműve.
Nem ok.
A 10 db-os nullszéria legyártására 1988-1992 között négy év kell.
Nagyon nem OK.
Sorozat gyártásig el se jut a jármű.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Mi volt 1988-1992 között ?
Gengszterváltás volt Magyarországon.
Életéért küzdött a :
- Ganz-Mávag,
- az IKARUS,
- részben a MÁV is.
Tehát az IKARUS-725.00 (MÁV Bzmot 601) talán jó lett volna de épp rosszkor érkezett.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Még 1983-ban (!) az akkori MÁV Vezérigazgató megpendített egy 100 db-os megrendelést.
Ok.
De addig tököltek a megrendeléssel, mire eljött a gengszterváltás, ami mindenről szólt, de új, nagy db számú közforgalmú jármű megrendelésekről épp nem.
Örültek, hogy az itt OFF, BDvmot-ból 20-t le tudtak gyártatni.