trizs77 Creative Commons License 2021.10.11 0 1 106426

 

 

IKARUS 725.00

 

Az évszámokra figyelj :

 

A járművet először az 1983-as BNV-n mutatták be Ikarus 725.00 típusú ikermotorkocsiként, később a MÁV rendszerében a Bzmot 601/1 és Bzmot 601/2 pályaszámot kapta.

Az ikermotorkocsit a Malajziai Vasutaknak adták el.

A malájoknak annyira megtetszett a jármű, hogy további darabokat rendeltek belőle, így végül összesen tíz járművet, öt darab három- és öt darab ötrészes motorvonatot szállítottak le nekik 1988-ban. 1992-ben még egy kétrészes ikerszerelvényt is eladtak a prototípussal együtt, melyeket egy maláj golfklub vett meg.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tehát elkészült egy magyar Bz-mot akkor amikor a csehek épp befejezték a Studenkák szállítást.

Ok.

 

Idáig igen jó az időzítés.

A Studenkákat ugye (ölég bután) úgy rendelték, hogy körül kellett járni, mert a túlvégen nem volt vezető állás.

 

Erre lett volna jó az IKARUS 725.00 melynél nem kell körüljárás.

 

1983-ban már a BNV-n van.

Ok.

 

De csak 1988-ban 5 év múlva készül el a nullszéria első járműve.

Nem ok.

 

A 10 db-os nullszéria legyártására 1988-1992 között négy év kell.

Nagyon nem OK.

 

Sorozat gyártásig el se jut a jármű.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mi volt 1988-1992 között ?

Gengszterváltás volt Magyarországon.

 

Életéért küzdött a :

 - Ganz-Mávag,

 - az IKARUS,

 - részben a MÁV is.

 

Tehát az IKARUS-725.00 (MÁV Bzmot 601) talán jó lett volna de épp rosszkor érkezett.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Még 1983-ban (!) az akkori MÁV Vezérigazgató megpendített egy 100 db-os megrendelést.

Ok.

 

De addig tököltek a megrendeléssel, mire eljött a gengszterváltás, ami mindenről szólt, de új, nagy db számú  közforgalmú jármű megrendelésekről épp nem.

 

Örültek, hogy az itt OFF,  BDvmot-ból 20-t le tudtak gyártatni.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: zsig (106425)