trizs77 Creative Commons License 2021.09.22 -1 4 106205

1./ Mi volt a baj a korai 415-el?

 

2./ Mennyire gyakran váltak szolgálatképtelenné?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az első 1+10 db-ról írok/válaszolok.

 

Az elsőnél ugye speciális, egyedi fék volt, amit külön kellett állítgatni.

Borzasztó volt.

Már a legkisebb esőben se tudtál vele rendesen megállni, csúszott mint a............

 

A VÁR ahol járt még 90%-ban macskaköves volt.

A Táncsics és a Fortuna utca kis macskaköves ami még úgy ahogy elmegy.

 

De a Bécsi kapu tér és különösen a Dísz tér nagy macskaköves volt.

A Dísz téren egy esős-havas napon kb. 20-30 alkalommal vágtuk oda/csúsztunk rá a megállói járdaszegélyre, irány Deák tér irányban.

 

Tudod milyen rossz érzés, hogy megtettél mindent, már nem tehetsz semmit, 12 tonnával - igaz csak 5 km=h-val csúszol egy megálló felé ahol utasok várnak rád?

S nem beállsz oda hanem, hanem becsapódsz.

Még akkor is ha ez "becsapódás" csak 2-3 km/h-s sebességgel történik.

Végig benned van a frász, hogy mi van ha egyszer ez a 12 tonna ilyen kicsi sebességgel, de felkap a járdára és ott, kb. 30 cm-re várakozók közül elkap 2-3 főt ?

 

A másik baja millió + egy elektromos hibája volt.

 

Mivel ez egyedi kocsi volt, az utolsó protótípusok egyike, ezért ebből nem általánosítanék.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 10 db nullszériás 415-ös.

 

Itt kétségkívül minden hibát megelőzött a vállalhatatlanul sok ajtó hiba.

Ajtók ennyi üzemképtelenséget, forduló kimaradást még nem okoztak.

 

A másik baj az volt, hogy az első 10 db 415-ösben mindíg úgy érezted, hogy egy lavór vízben ülsz vagy épp bepisiltél.

Mind beázott.

De nem kicsi.

Nagyon.

Nagyon-nagyon.

 

Mindenünk, füzetek-okmányok eláztak amik a szélvédő mögé voltak betéve.

 

Volt olyan kocsi, melynek olyan rossz volt a párátlanító berendezése, hogy akárhogy gépészkedett a kolléga, nyomogatta a gombokat, szó szerint semmit nem látott előre esőben, és szégyen ide, szégyen oda a Röppentyű utcánál megállt, utasokat leszállította és két teljes köt kihagyott mire kilátott.

 

A forgalmi ellenőr kocsi nem akarta elhinni, azt hitték hisztizik.

Odamentek és ők is látták, hogy innen, ezzel a busszal sehová, amíg el nem áll az eső.

 

A harmadik szolgálatképtelenségi ok, itt is az elektromos hálózat volt.

Volt olyan, hogy letiltott és sehová.

Se előre, se hátra.

Egy centit se.

Ez például velem is megtörtént Újpesten, amikor az István utcából kanyarodtam a Munkásotthon utcába.

A metro építés miatt akkor az volt Újpest főútvonala.

Én meg bekanyarodtam és azonnal megállt a busz.

Akkora dugót csináltam, hogy bemondta a rádió.

 

Kijött a vonal műszak.

Valamit szétkötöttek és egy ÉPFU-s teherautó elvontatott kb. 1-2 km-t a helyszínről, hogy az utca felszabaduljon.

Ott vártam meg azt a 2-3 órát mire a BKV-s vontató kijött értem.

 

S még lehetne folytatni.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A protótípus ( BU 86-07) kb. 30-40%-os rendelkezésre állást produkált.

Azaz 100 napból 30-40 napot dolgozott.

 

A nullszéria (az első 10 db) kb. 50-60%-os jósági mutatót hozott össze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BHK-443 (106194)