Az Ik-55 és az Ik-255 közötti árkülönbség sem rossz, és benyelte a "piac".
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Öntsünk tiszta whiskyt a pohárba.
Az Ik-55-nek hatalmas - részben hamis - kultusza van idehaza.
Az is imádja (trend) aki soha sem utazott vele, sohasem vezette, sohasem javította.
Az Ik-55 nem volt jó busz.
Az Ik-55 szép busz volt.
Az IK-55 csendes busz volt.
Az Ik-55 kényelmes busz volt.
Ha Ik-55-tel dolgoztál a munkanapok kb. 80%-ban ki kellett nyitnod a hátsó motor sátor ajtót és nem azért, hogy csak benézz oda.
Egy IK-55 sofőr hetente kétszer-négyszer saját kezűleg gépészkedett a farosán.
Ezt az utasok vagy nem tudták, vagy nem érdekelte őket.
amikor az első Ik-255 több százezer forinttal került többe mint az előd Ik-55, akkor a szakma bízott abban, hogy az Ik-255 rendelkezésre állási százaléka jobb lesz mint a farosé volt.
S ez bevált.
Tényleg jobb lett.
Az Ik-255 kocsikat jó hetente szerelőhöz kellett küldeni s akkor se motor vagy más fődarab hibával hanem valami nem jól kattog az index típusú hibákkal.
Tehát az a plusz 300.000 forint megérte.