Gyuri0123 Creative Commons License 2021.08.26 -1 0 67483

Vontatni valóban ne lehet vele, de ez nálam semennyire nem okozott fejtörést.

Írod, hogy kellemetlenül zajos padlógáznál. Engedd meg, hogy visszakérdezek... az előző Jazzek mennyire voltak csendesek padlógáznál?? Engedd meg, hogy azonnal válaszoljak is rá...semennyire. Ordított a motor 4-5 ezres fordulatól úgy, hogy kiabálni kellett, hogy a melletted ülő értse mit mondasz. GD, GK dettó zajos volt, bár a GK picivel halkabbra sikerült. A hybridben viszont sokkal jobb a hangszigetelés (is), így kb. annyira "kellemetlenül zajos" padlógáznál, amennyire egy előző generációs Jazz képes autópályán kb. 120 km/h állandó sebesség mellett. De, padlózni felesleges a hybridet, mert a 254 Nm nyomaték úgy repíti, mint egy nálánál sokkal sportosabb autót. Aztán, azért hallod még kellemetlenül zajosnak, mert egyébként "néma csendben" és nyugalomban autózol vele, mikor nem taposod padlóig a gázpedált. Ahhoz képest valóban kellemetlen, hogy hallani a benzinmotor jelenlétét, amit "normál" menet közben alig veszel észre. A CVT váltó sajátossága amúgy, ha padlózod, nem vacakol, visszavált akár kettőt hármat, hogy a legnagyobb legyen a nyomaték, de erre a való életben igen ritkán van szükség, max. vészhelyzetben. 

Ha ismered a Kiscelli úti emelkedőt (talán nem) tudod, hogy ott elvérzik az autók zöme, mert szűk a kanyar és iszonyú meredek. Nos, az előző Jazzeim felmentek ugyan kisebb-nagyobb kínok árán, de a hybrid olyan könnyedén abszolválja ezt a kellemetlen útszakaszt, mintha épp csak egy enyhe emelkedőn kaptatna felfelé és mindezek tetejébe nem ordít a motor, mert nem kell padlózni. Picit megemeli a fordulatot max 2e-ig, ami halk zümmögésként jut be az utastérbe. 254 Nm megteszi a magáét és tol, mint egy gőzmozdony. GK kettesben ordított, szenvedett, hörgött. Aztán volt olyan 100 lovas Corollám, ami fel sem ment kettesben, mert nem tapostam neki eléggé mint állat, így vissza kellett váltanom egyesbe, de így is padlóznom kellett, hogy ne guruljak vissza. Csak azért említem a Corollát, mert nem fapad volt és nem öreg, de ennyit tudott és hogy ne bántsam már tovább az előző generációs Jazzeket. :) Nem vagyok elfogult, egyszerűen kiismertem annyira, hogy tudjam, hogyan kell vezetni és miben jobb a hybrid. Nem akarok én hitvitát nyitni, mert nincs rá szükségem, csak mindenhol olvasom, hogy mennyire drága a hybrid és milyen ronda és hogy az elődök milyen szuperek voltak hozzá képest. Nos, ezek az állítások nem igazak, mert egyszerűen nem látnak az emberek a szemüktől. Tény, nem egyszerű kifizetni 7+milliót egy autóért (nekem), de azt mondom, minden egyes forintját megérte, főleg, ha összehasonlítom más márkákkal és felszereltségekkel, vagy az előző szériás Jazzekkel. Természetesen szerintem, mert az pl, hogy "szokni kell a belsejét, szokni kell a műszerfalat, meg fura az egész"...  ez nálam úgy jött át, hogy végre egy teljesen letisztult műszerfal, végre tényleg jók az ülések, végre tényleg jó a hifi, végre minden kézre áll, végre csendes az utastér és végre úgy megy, mint egy sokkal komolyabb/nagyobb autó, mindez 4l alatti átlagfogyasztással. Ki lehet találni ellene "indokokat", csak nem érdemes. :) Ha valakinek nem tetszik, azt elfogadom, mert ez tényleg perdöntő lehet. 

Előzmény: pana2 (67482)