trizs77 Creative Commons License 2021.08.10 -1 3 105972

Vegyesen.

 

Az 1978-1984 közötti években a hazai nem közforgalmú hanem közületi Ikarus-280 helyközik szinte kivétel nélkül a CSAD kivitelűek voltak.

 

Magyarul :

Az adott évben a CSAD-nak gyártották - államközi megrendelésre -" X" db helyközi Ik-280-t, akkor az IKARUS nem X db-t gyártott belőlük, hanem mondjuk X+20 db-t.

Ezt a +20 db-t megkapta az AUTOKER és árulta annak aki kérte.

 

A Honvédségi Ik-280-k is CSAD kivitelűek voltak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Változtak az évek.

Kb. 1985-től már nem ez a rendszer működött.

 

A "CSAD"-os korszak helyett jött az ahogy esik úgy puffan korszak.

Amilyen éppen gyártási soron volt, abból gyártottak 1-2 darabbal többet és azt kapták meg a közületek.

 

Így azután 1985 után, szovjet, bolgár, lengyel vagy bármilyen export sorozatból is került ki olyan null kilométeres gyári új Ik-280-as amely itthon GD xx-xx rendszámmal kezdte meg életét.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: t.bence (105971)