Vegyesen.
Az 1978-1984 közötti években a hazai nem közforgalmú hanem közületi Ikarus-280 helyközik szinte kivétel nélkül a CSAD kivitelűek voltak.
Magyarul :
Az adott évben a CSAD-nak gyártották - államközi megrendelésre -" X" db helyközi Ik-280-t, akkor az IKARUS nem X db-t gyártott belőlük, hanem mondjuk X+20 db-t.
Ezt a +20 db-t megkapta az AUTOKER és árulta annak aki kérte.
A Honvédségi Ik-280-k is CSAD kivitelűek voltak.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Változtak az évek.
Kb. 1985-től már nem ez a rendszer működött.
A "CSAD"-os korszak helyett jött az ahogy esik úgy puffan korszak.
Amilyen éppen gyártási soron volt, abból gyártottak 1-2 darabbal többet és azt kapták meg a közületek.
Így azután 1985 után, szovjet, bolgár, lengyel vagy bármilyen export sorozatból is került ki olyan null kilométeres gyári új Ik-280-as amely itthon GD xx-xx rendszámmal kezdte meg életét.