A perspektíva törvénye nem a művészet fikciója , de szemünk alkotásából, a természeti törvényekből következő tény . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom festészete )
A perspektíva mindig akkor keletkezik , amikor az ember a dolgok mértékévé teszi magát . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom festészete )
A frontálisan kötött szobrászat és a legnagyobb felületek törvénye mindig a zárt , a mítikus világkép uralmával függ össze . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom festészete )
Az egyiptomi elképzelésből hiányzik a dolgoknak az emberre , mint középpontra vonatkoztatott logikusan végiggondolt rendszer által megteremtett egysége . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom festészete )
Ahogyan az egyiptomi portré ideálportré , úgy a sírfeliratok is ideális életrajzok . ( Dobrovits Aladár : Az egyiptomi portrészobrászat poblémái )
A római portrészobrászatban az ősök arcképeinek --vagy más szavakkal -- imágójuknak a realitásra való törekvése az élet lényegének az örökkévalóság szférájába emelését jelenti . ( Dobrovits Aladár : Az egyiptomi portrészobrászat poblémái )