venuto Creative Commons License 2021.07.27 0 0 751

A perspektíva  törvénye nem a művészet fikciója , de  szemünk alkotásából, a természeti törvényekből következő tény . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom  festészete )

A perspektíva mindig  akkor  keletkezik , amikor az ember a dolgok mértékévé  teszi magát . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom  festészete )

A frontálisan kötött szobrászat és  a legnagyobb  felületek  törvénye mindig  a zárt , a mítikus világkép uralmával függ össze . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom  festészete )

Az egyiptomi elképzelésből hiányzik a dolgoknak az  emberre , mint középpontra  vonatkoztatott logikusan végiggondolt rendszer  által megteremtett egysége . ( Dobrovits Aladár : Egyiptom  festészete )

Ahogyan az egyiptomi portré ideálportré , úgy  a sírfeliratok is ideális életrajzok . ( Dobrovits Aladár : Az  egyiptomi portrészobrászat poblémái )

A római portrészobrászatban az ősök arcképeinek --vagy más  szavakkal -- imágójuknak a realitásra való törekvése az élet lényegének az örökkévalóság szférájába  emelését  jelenti . ( Dobrovits Aladár : Az  egyiptomi portrészobrászat poblémái )