Felajánlottuk nekik, hogy helyettük elvisszük az utat.
Akkoriban min heti egy de néha heti kettő utat tettük meg Neoplán buszokkal Lourdesbe vagy Fatimába.
A Lourdes és Cognac városok távolsága egymástól kb. 300 km.
Cognac Lourdestől északra van, kb. 300-350 km-re.
Tehát Budapesttől az odáig vezető út kb. 90%-a azonos.
Heti egy-két úttal volt tapasztalatunk az útról.
Buszvezetőink költői túlzással már bekötött szemmel elmentek odáig.
Ajánlatunkat nem fogadták el mert az nekik pénzbe került volna.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Én nem rovom fel nekik, hogy még nem jártak Európában.
Mint már írtam Lourdesbe is járt 2 másik maszek buszos, egyikük Orosházáról, másikuk Nógrádból Ikarus-211 típusú busszal.
Semmi baj nem volt velük, mert felkészültek voltak, alaposak és nyugodtak voltak.
Én inkább azt rovom fel a Baranyai megyei kalandozóknak, hogy felkészületlenül vágtak neki az útnak.
Azt már meg se írtam, pedig benne van a történetben, hogy amikor második nap elindultak, Gáspár bácsi annyira fáradt volt, hogy a Genováig tartó kb. 160 km-s autópályás szakaszon egy harmadik ember vezette a buszt, akinek csak B kategóriás jogsija volt, de legalább volt gyakorlata.
Genovától jön a kritukus kb. 130 km, Ventimigliáig amin van 80 alagút és kb. 50 viadukt.
Ott átvette tőle a vezetést Gáspár bácsi fia aki idehaza IFA sofőr volt.
A második napon Gáspár bácsi használhatatlan volt, hisz Ő idehaza napi 50-70 km-t vezetett, azt is szakaszokban.
Első nap (igaz fával megosztva) levezettek közel 900 km-t Bólytól Bergamó észak, a kolostorig.
Nem is fürdött éjfélkor, nem is evett csak beszédült az ágyba.
No ezt tartom én felelőtlenségnek.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ha ránk bízzák nem gazdagszunk meg belőlük.
Nem 40 fuvarunk vett volna egy évben Dél-Franciaországba hanem 41 fuvar.
Na bumm.
De tapasztalt buszvezetőket adtunk volna, az útra alkalmas buszokkal.
Pedig akkor nekünk 16 db Neoplánunk volt és 1 db volt 8 éves a többi 10 év fölötti.