DLala Creative Commons License 1999.11.08 0 0 624
div by 0,
merre van ez a balesetes lista? Belinkelnéd?

NZA, SzigDani + aki tudja
Közben rájöttem ám, hogy pl. a fékezéses visszatáplálás lehetosége miatt kellhet a váltóáramú motor. Használják ezt? Ha igen, milyen hatásfoka van? Már csak azért, hogy megtudjam, megéri-e ennyire elbonyolítani a villamosok berendezéseit. Ugye eredetileg mindent egyenáramra találták ki, mert az a legegyszerubb.
De ha mindenáron visszatáplálás kell, miért nem nyomunk inkább váltóáramot a felsovezetékbe? Ha már úgyis szó van új villamosbeszerzésekrol. A régiekbe meg csak egy egyenirányítót meg max. egy trafót kell tenni és kész. Akkor nem kellene szívni a szaggatással és a motorok is rendes szinuszt kaphatnának.
Vélemény?

Előzmény: division by zero (623)