Járaszája Creative Commons License 1999.11.02 0 0 464
Okos hozzáértő szakemberektől (pl. bagojj) szeretném megkérdezni, hogy honnan a fenéből tudják előre megtervezni, hogy ha elkészül egy közlekedési beruházás, akkor az majd jó lesz-e az embereknek, vagy sem, fogják-e használni, vagy sem. Kinek vannak olyan bombabiztos adatai, amiből feketén-fehéren kiderül az igazság, hogy mi lenne a jó? Akik itt elmondják a kis koncepciójukat, hogy így csinálnának járatokat, meg úgy (álmodik a nyomor, én is), valószínű nincsnek tudományos adatok birtokában, de lehet hogy ráéreznek a dologra. Szóval szerintem a józan ész legalább olyan hatásfokú lehet, mint a bonyolult matematikai modellek. És ezt azért gondolom, mert ha elkészült a létesítmény, akkor azt emberek fogják használni, akik borzasztó kiszámíthatalanok és szubjektívek. Példa:
Átadták az új 2-es utat (2A). A sok hülye autós meg szépen megy tovább a régi úton. Az új út felé 2 sáv vezet, a lámpa általában zöld, de az emberek inkább beállnak a balra kanyarodó sávba, levárják a pirosat, és
kanyarodnak régi 2-es útra. A forgalom több mint a fele, talán a kétharmada is, ezt az utat választja Bp-ről kifele menet, visszafelé pedig még ennél is rosszabb a helyzet. Nemigaz, hogy ez a sok ember mind Dunakeszi nyugati részére megy! Dunakeszi keleti részére, Gödre, Vácra sokkal jobb az új úton menni. Szóval most ez tervezési hiba, vagy egyszerűen csak hülyék az emberek? (Tudom, idővel változni fog a helyzet, nagy-nehezen majd rászoknak a jóra, de most nagyon hülyén néz ki a dolog.)