John Howard Creative Commons License 1999.11.02 0 0 457
Igen, valóban ott volt az egyik forgalmi kitérő. A következő a meghosszabbított 67-es végállomásánál, Rákospalota-Pestújhely MÁV-telepnél, ahol később a 65-ös végállomása lett, a harmadik meg a Beller Imre utcában, azt hiszem a Szerencs utca előtt. Pár hónapja végigbóklásztam ezen a földúton, akkor még megvolt az egyik, a kitérő irányú vágány egy darabja...

Nádastó megállóhely arról is "híres", hogy amikor átálltunk a jobbos közlekedésre, Sashalomtól eddig volt jobbos. Innen tovább azért nem, mert akkor már éppen szedték fel a második vágányt, mert a háború alatti karbantartásokhoz kellett a sínanyag, de a gyárak már hadiüzemek voltak, így hát a kevésbé forgalmas vonalakról szedték fel a síneket.

A kitérőket egyébként nem akkor, csak az ötvenes évek végefelé építették be, addig a 69-es 40 percenként közlekedett, akkor tértek át a 14(!) perces követési időszakra. Ezzel kapcsolatban egy kis adalék: a fordulóidő igen szűkre sikerült, ezért az egyik villamosvezető felvetette, hogy miért nem lehetne 15 perc? A rákospalotai nagytemplom toronyórája is minden negyedórában megkondul, hát az utasoknak is jobb tudni, hogy ha már elütötte az óra a negyedet, nem érdemes rohanni, elment a villamos...

Üdv:
John Howard

Előzmény: NZA (456)