Törölt nick Creative Commons License 1999.10.29 0 0 383
Amit mondasz, az a sok táblázat egyikének egy sora mindössze. Elmond valamit, de semmit nem lehet belőle megérteni, pláne nem átlátni. Önmagában semmit nem mond, hogy a Móriczon erről erre ennyien mentek, mert pl. az is kérdés, hogy honnan hová mentek, és hogy miért a Móricz érintésével.
Én azt gondolom, hogy ezek az információk nem igazán érdeklik az utazóközönséget. Néhány vidéki város példája alapján úgy vélem, hogy egy raklapot meg lehetne tornyozni embermagasságban lapokkal, amin elférne mondjuk egy reprezentatív felmérés összes feldolgozott adata, a szükséges leválogatásokkal, megfelelő bontásokban (célforgalmi mátrix körzetek között összesen, alágazatonként külön, jegytípusok szerint külön, aztán minden egyes viszonylatra a teljes célforgalmi mátrix, meg még egy jó csomó). Ezeket mind át kell látni, ha valamit is kezdeni akarunk, ha egyáltalán meg akarjuk érteni az utasáramlatokat, és mindenre odafigyelve bele akarunk nyúlni. Biztosan vannak, akik hobbiból nézegetnék ezeket, de nem sokan. Vannak üzleti érdekek, amiket sérthet az ilyen felmérések adatainak nyilvánossá tétele. Szigorú titoktartási megállapodások születnek ilyenkor.
Ne haragudj meg, de számomra kissé "populista" megnyilvánulásnak tűnik a "de akik bőrére megy a dolog, annak _joguk van tudni legalább minimális szinten"megjegyzésed. Ez itt nem jog kérdése, vannak üzemeltetők, szolgáltatók, megrendelnek pl. egy hálózat felülvuizsgálati és racionalizálási tervet, ehhez elkészíttetnek (kemény pénzekért) egy utasforgalmi felmérést. Jogról legfeljebb itt lehet szó, miszerint a felmérés adataival rendelkezhetnek. Kész, ennyi. Van jogod tudni, hogy pl. mennyien és melyik cipőboltokban vásárolnak? Semmi közöd hozzá, ha néha megjelentetnek valami kimutatást, az legfeljebb érdekes, de semmiképp sem kötelező.
Előzmény: névtelen (372)