NZA Creative Commons License 1999.10.29 0 0 379
Suru villamosforgalom eseten indokolt lehet a palya kimelese.
Ritka villamosforgalom Bp-en altalaban rossz minosegu palyaval is jar egyutt, ott meg azert indokolt a palya kimelese.
Meg egyszer mondom egyebkent, hogy szerintem sem jo a mai helyzet. Csak azt akarom hangsulyozni, hogy nem teljesen indok neluli az, hogy ovatosan mennek Bp-en a villamosok a valtokon.

Utasszam es szerlevenyek szama kozott van azert osszefugges (ha nem is egyenes aranyossag). De akkor fogalmazzunk igy:
A villamosok tengelyterhelese altalaban ugyanakkora.
- Milano: (2-3 vonal 10-15 percenkent szolo kocsi 4 tengellyel) orankent kb 50 tengely megy at.
- Koln (2 jarat 10 percenkent csatolt csuklos kocsi 12 tengellyel) orankent kb. 140 tengely.
- Budapest Nagykorut (2 perces kovetesi idokoz csatolt dupla csuklos kocsi 16 tengellyel) orankent kb. 480 tengely.
- Budapest Moricz Zs. korter (2 percenkent egy 3-as UV 10 tengellyel, 5 percenkent egy dupla szerelveny 8 tengellyel) ez orankent kb. 300 tengely.
Ez peldaul azt jelentene szamomra, hogy a Nagykoruton kb. 4x surubben kell valtot cserelni kopas miatt mint Kolnben, ha ugyanolyan minosegu valto van beteve. Azaz ami Kolnben 20 evig birna, az nalunk csak 5 evig.

De szerintem ez szamodra szinten csak "jatek" a szamokkal...

Tovabbi kerdes, hogy mennyit veszit idoben pl. a koruti villamos amiatt, hogy lassan megy a valton. Szerintem egy helyen van csak zoldidorol lemaradas: a Mester utcanal. Mashol mindenutt ha gyorsan - ha lasssan megy at a villamos, akkor sem nyerne idot (a mai zoldhullam kialakitasaban). Ez persze nem igaz a tobbi vonalra, mert ott nincs ennyire akkuratusan kialakitva a zoldhullam.

Előzmény: Járaszája (375)