NZA Creative Commons License 1999.10.28 0 0 362
"De azert nem nagysagrendekrol van itt szo, ez nem indokolja azt, hogy minden valton 10-el kelljen menni!"
Nagysagrendek? Nos Milanoban szinte minden vonal 10-15 perces kozlekedesu volt (egy ket belvarosi szakaszon volt igazan nagy forgalom); es legalabb a fele kozlekedett csak szolo motorkocsival (es ezek sem voltak zsufoltak). Pedig az is egy ketmillios varos. Ez ha jol szamolom - orankent 4-500 utas. Atlagosan egy szakaszaon 2-3 vonal volt: ez orankent kb. 1500 utas.
Masik pelda: Koln (500.000 - 1millio lakos korul): a kozponti teren (Neumarkt) kb. otpercenkent jon egy szerelveny nem tulsagosan zsufoltan (mindenkinek van ulohelye): kb. 100 utas/ szerelveny. Ez orankent 12x100=1200 utas.
A Nagykoruton _egy_ szerelveny (amik altalaban zsufoltak) visz 400 utast - ha ket perces kovetessel szamolok: ez bizony 400x30=12000 utas. Ez bizony egy nagysagrenddel tobb.
Előzmény: Járaszája (343)