trizs77 Creative Commons License 2021.04.03 -1 7 105663

1978-ban 10 hónapig voltam egy Budapest közeli (40 km) MGTsz Szállítási Főágazatvezetője.

Tévedés volt.

Nem nekem való munka.

 

Volt vagy 50 db teherautónk.

Döntően IFA-k.

 

Volt 2 db Robur buszunk.

A hagyományos.

A tavasz végén jött az igény, hogy vegyünk egy új buszt.

AUTOKER-től mivel mástól nem lehetett.

 

Lehetőségek :

 - ROBUR LO 3000...................................kb. 380.000 Ft.- .........száll.határidő 1-2 év.

 - Ikarus 211.01 (parasztülées) 33 fős,.......kb. 780.00 Ft.- ...........száll határidő 8-12 hónap

 - Ikarus 211.53 (repülőüléses) 28 fő..........kb. 980.000 Ft.-..........száll határidő 1-2 év.

 

 

Mivel a vásárlás sürgős lett (kiderült nem is a TSz fogja használni) ezért, a bármit de gyorsan elv érvénysült.

Vettünk 1 db ROBUR Lo 3000-es buszt, (csavar!) de nem a hagyományos, megszokottat.

Hanem Szegedről a XII.-es AFIT-tól egy síma, városi ROBUR alvázra gyártott bódés kivitelt.

 

Az a bódé volt rajta amit a rendőrségi IFA-kra tettek.

Talán 20 személyes volt ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Azóta is keresek ilyen buszról fotót, még nem találtam.

 

Amúgy, hogy ON is legyen a téma.

Az új busz vásárlása akkor is ott, mai divatszóval alulról jövő kezdeményezés volt.

A tagság akarata, mániája volt, hogy minőségi buszt vegyünk.

Később, eljövetelem után  meg is vették.

 

Ez pedig nem volt más mint az IKARUS-211.53.

Ugyanis a tagság nem a busz típusához ragaszkodott, hanem az üléséhez.

Hangosan.

 

Nekik nem kell parasztüléses új busz, nekik úri ülés kell, repülő ülés.

(ez a magas háttámlást ülés típusát jelenti falusiasan)

 

1978-ban.

 

Ezt azért írtam le, hogy ha 1978-ban kapható lett volna ez a kecskeméti MEZŐGÉP típusú autóbusz akkor se vehettem volna meg, mert ilyen ülésekkel mint amilyen a képeken van a TSz elnöke nem adhatta volna át a tagságnak.