1978-ban 10 hónapig voltam egy Budapest közeli (40 km) MGTsz Szállítási Főágazatvezetője.
Tévedés volt.
Nem nekem való munka.
Volt vagy 50 db teherautónk.
Döntően IFA-k.
Volt 2 db Robur buszunk.
A hagyományos.
A tavasz végén jött az igény, hogy vegyünk egy új buszt.
AUTOKER-től mivel mástól nem lehetett.
Lehetőségek :
- ROBUR LO 3000...................................kb. 380.000 Ft.- .........száll.határidő 1-2 év.
- Ikarus 211.01 (parasztülées) 33 fős,.......kb. 780.00 Ft.- ...........száll határidő 8-12 hónap
- Ikarus 211.53 (repülőüléses) 28 fő..........kb. 980.000 Ft.-..........száll határidő 1-2 év.
Mivel a vásárlás sürgős lett (kiderült nem is a TSz fogja használni) ezért, a bármit de gyorsan elv érvénysült.
Vettünk 1 db ROBUR Lo 3000-es buszt, (csavar!) de nem a hagyományos, megszokottat.
Hanem Szegedről a XII.-es AFIT-tól egy síma, városi ROBUR alvázra gyártott bódés kivitelt.
Az a bódé volt rajta amit a rendőrségi IFA-kra tettek.
Talán 20 személyes volt ?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Azóta is keresek ilyen buszról fotót, még nem találtam.
Amúgy, hogy ON is legyen a téma.
Az új busz vásárlása akkor is ott, mai divatszóval alulról jövő kezdeményezés volt.
A tagság akarata, mániája volt, hogy minőségi buszt vegyünk.
Később, eljövetelem után meg is vették.
Ez pedig nem volt más mint az IKARUS-211.53.
Ugyanis a tagság nem a busz típusához ragaszkodott, hanem az üléséhez.
Hangosan.
Nekik nem kell parasztüléses új busz, nekik úri ülés kell, repülő ülés.
(ez a magas háttámlást ülés típusát jelenti falusiasan)
1978-ban.
Ezt azért írtam le, hogy ha 1978-ban kapható lett volna ez a kecskeméti MEZŐGÉP típusú autóbusz akkor se vehettem volna meg, mert ilyen ülésekkel mint amilyen a képeken van a TSz elnöke nem adhatta volna át a tagságnak.