A világért sem szeretnék vitatkozni, de ha visszaolvasnád a saját, topiknyitó hsz. - od elejét úgy rögvest
napnál is világosabb lenne, hogy miért tűnik fel a viszontválaszokban éppen a tervezett Galváni - utcai
hídon való átkeléssel összevetésre vissza - hivatkozás.
"Szeretném megvitatni , milyen lehetőségek vannak a Galvani híd kiváltására a tömegközlekedők
számára."
Egyébként abszolút nem érdemes ezen rugózni. Ez a híd nyilván meg fog épülni, méghozzá (ha nem is
holnap-holnapután) de az nyilvánvaló, hogy még a mi életünkben. Sőt - véleményem szerint - annak
eldöntése, hogy mikor lesz szükség egy fővárosi Duna had megépítésére és hogy az csigalassúsággal,
normál ütemben, vagy éppen "sovány-malac-vágtában" történik, nos ez sem feltétlenül Fürjes Balázs
kompetenciája. Akadhat olyan szitu, hogy nála fontosabb ember(ek) dönthetnek egy ilyen ügyben.
A komp esetében nyilvánvaló, hogy amennyiben csakis utasokat, max. kerékpárral, esetleg robogóval,
átkelni kívánókat szállítana át Csepelre (és viszont), úgy számítható egy tervezhető műveleti idő, ebből
adódóan a BKV - kishajózási üzemágánál szokásos fővárosi átkelés - követési idő, ami azonban köszönő
viszonyban sem lenne azzal az esettel, ha bármilyen kategóriájú gépjármű (a legegyszerűbb motorostól
kezdve, az autóbuszt is beleértve, egészen a kamionig bezárólag) szállítana ugyanitt. Arról nem szólva,
hogy a teljes műveleti időt jócskán megnövelheti egy autóbusz utasainak ki - és beszállítása, mert-hogy
(akárcsak a többi, jelenleg is üzemelő folyami és tavi komp esetében) átkeléskor az utasok közül senki
sem tartózkodhat a buszon. Az igazi problémát - ez utóbbi esetben - szerintem az jelenti, hogy valóban
képes - e egy 50 m2 hasznos hordfelületű komp erre a feladatra (már csakis azt a feladatot figyelembe-
véve, hogy még a személygépkocsiknál is nagyobb gépjárművek szállítására is alkalmasnak kell lennie.
Mert, ha a nagyobb járművek számára ez a méret - meghatározás akárcsak azzal jár, hogy lemaradnak
egy - két egymást közvetlenül követő átkelő járatról, úgy ebben az esetben gyakorlattá válhat az, hogy
azok továbbra is valamelyik közeli hidat (dél felöl a Deák Ferenc hidat, illetve észak felől a Lágymányosi
(Rákóczi) hídat veszik majd igénybe az átkeléshez.