Nekem egészen más emlékeim vannak 266-osokkal.
Itt most NEM az Ik-266-os volán autóbuszokról van szó.
- volt kb. 5000 db = 98,4%, helyközi, Ik-266.25 típusú busz = Róluk most nincs szó.
- volt kb. 50 db (??)= 1% Ik-266, háromajtós városi busz = Róluk most nincs szó.
- volt kb. 30 db (??) = 06,% Ik-266, kétajtós városi busz = Nos róluk van szó.
Kevered.
Kevered.
Olvass figyelmesebben.
-----------------------------------------------------------------------------------------
A Volánokhoz kb. 5100 db IK-266-os került.
Több mint bármilyen más típusból.
Kb. 1973-1975 között került a Volánokhoz kb. 30 db (?) db olyan Ik-266 is mely két ajtós volt, de városi kivitelű.
Például bal oldalon csak egyes ülések voltak.
Nem keverendő a három ajtós, helyi kivitelű Ik-266 buszokkal.
Az más tészta.
Ez az összes volános Ik.266-os kb. 0,6%-a.
Porond olvtársunk erről a 0,6%-ról írt és kérdezett.
Te meg a másik kb. 99%-ról akarsz válaszolni ?
A kettő nem fog stimmelni.
Dr.Lovász György és/vagy Mihál olvtársunk talán tudja, hogy ez a kb. 30 db kétajtós, városi, IK-266 hová került?
Én nem tudom.
Talán került közülük 1-2 db a 18.számú Volánhoz is.
Ezek a Ik-266 buszok zárt vezető fülkével készültek.
Botváltósok, hat sebességesek voltak.
Végsebességük pedig gyárilag 63 km/h volt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ne keverd.
De ha tényleg van infód Komárom megyei, városi kivitelű, Ik-266 kocsikról, általában GC 75-xx sorozat, akkor azt oszd meg velünk.