Ezekből is nehéz két egyformát találni, nem beszélve arról, hogy olykor még le is lettek festve.
Illusztrációnak, a teljesség igénye nélkül, a 260-280 típusokban található fajtákra:
A klasszikus világos színű, sima felületű, gomb + pilács rendszerű léghengerbox:
Anyagában fekete, de még régebbi fajta ajtóbox. A felülete sokkal simább mint a későbbieké, inkább az elébb ismertetetthez hasonlít. Önkényesen talán átmenetinek nevezném.
(A kép a BPO-103 középső ajtajánál készült, de a BPI-844 második ajtajánál is találkoztam ilyennel, nem sokkal a zöld ablakos felújítása előtt.)
Apropó, FIS-334 egyik doboza, melyről látszik hogy rücskös, de egyelőre nem tudom egyértelműen eldönteni, csak sejtem hogy világosról átfestett lehet. P.Stephenson úr felhományosíthatna, ha vannak erről élesebb emlékei.
Egyébként a BPO-473 utolsó közforgalmú éveiben egy ilyesmi volt a 3. ajtónál, a felső nyílása le volt lemezelve, az alsóban figyelt az Ico kapcsoló. És úgy rémlik, hogy kopás, karcok alatt látszott hogy eredetileg világos színű volt - és rücskös felszínre emlékszem.)
Ezek pedig igazából csak szemléltetésnek, ez a leginkább ismert verzió.
(BPO-478 harmadik és BPO-103 első ajtaja)
És akkor még van olyan turpisság is, hogy a felfogató csavarok milyen távolságban vannak:
(A képek BPO-479 első és BPI-725 3. ajtajánál készültek - és bár az eddig mutogatott példák mind ráncajtós kocsikból származnak, és "széles" a felfogatásuk, mégsem föltétlen egyértelmű az összefüggés: bolygóajtósból is van "széles" felfogatású. A következő képen a bekarikázott "fül" erre utal.)
Nem tértem még ki a "Gyros" fényezésű kocsik világos színű, de szintén csak billenőkapcsolós verziójú dobozaira, melyek viszont a régi verzióhoz hasonlóan nem rücskösek - ezeket is gyakran látni mostanában feketére fújva.
Továbbá rémlik még olyan verzió is, ami anyagában fekete, rücskös felületű, viszont a kétoldali bemélyedések egészen közel érnek a jelzőgombhoz.