bi-02 Creative Commons License 2021.01.08 0 1 105052

Az biztos, hogy kisablak csak 1975-ig volt, viszont nagy ablak is volt már 1975-ben is. Ezzel azt akarom mondani, hogy téves azt feltételezni, hogy a kisablak belföldön BKV specifikus lett volna. A váltás nagyjából ugyanakkor volt. Ne keverjük ide az 1972/73-mas első szállítást, amelyből pl. Debrecenbe is került néhány békávékék 260.00-ás, mert ezeknek a kisablakai felében elhúzhatók voltak, mint pl. a 256-osoknak. A 260/280-as szérián alkalmazott kisablak két oldalról negyed részben volt elhúzható, mint a cseh altípusokon. Az 1975-ös évjáratú 280.06-osok között van kis- és nagyablakos is. Pl. GC 81-79 szürke nagyablakos, a GC 81-99 és a 82-00 szürke és kisablakos ugyanabból az 1976. januárban átvett 1975-ös szériából. A 260.06-osok közül a GC 74-68 szürke kisablakos 1974-es szériájú echte volános busz volt. 

Ami a 260.01/280.01-es altípust illeti, ott addig volt kisablak, amíg csak minden második volt nyitható. Az NDK altípusoknál addig volt kisablak, amíg a nyitható ablak a bal oldalon a "B" (és "C") tengely fölötti volt.Ez biztosan tovább volt így, mint a belföldi típusokon (1975), de semmiképpen nem tovább, mint 1980.

Előzmény: Alexander Pistoletov (105047)