trizs77 Creative Commons License 2020.11.02 -1 8 104657

Ha jól emlékszem a nevére (talán Sirokkó volt de ez nem biztos) nem csak az Ikarusba/nak adták el.

Sok más (KGST) típusban is használták.

 

Ipari, stabil felhasználása talán nagyobb méretű volt a buszokban.

 

Mi Mezőhegyesről 4,10-kor indultunk.

4,00-kor gyújtottuk be.

Spanonmal megegyeztünk pár dologban.

Ilyen volt az is, hogy nálunk az utas nem száll fel hideg buszba.

 

De legyen kint bármilyen hideg, legkésőbb Csongrádon már petíciót nyújtottak be az utasok, hogy kapcsoljuk ki.

 

Elméletileg volt két állása:

 - jól fűt,

 - nagyon fűt.

Gyakorlatilag csak a nagyon fűt működött.

 

Ezzel nem is volt baj Mezőhegyes-Orosháza között, hisz hajnali 4,10-4.50 között mínusz 10 fokban, vagy az alatt jól eset az utasoknak, hogy meleg buszba szálltak be.

 

De !

 

Orosházáig 45 percet mentem és annyira felmelegítette az Ik-255-t, hogy ott a kívülről, mondjuk mínusz 15 fokból, nagykabátban érkezőknek - költői túlzással - bugyira kellett vetkőzniük ha már megváltották a jegyüket és megtalálták ülőhelyüket.

 

Ha kikapcsoltam, 10 perc alatt kihűlt a busz.

 

Rendkívül egészségtelen volt ez a buszban +20 fok, kint -15 fok.

A sofőrnek is, hisz neki a jobbkezénél volt az ólajtó, amit minden megállóban kinyitottak és percekig nyitva is maradt.

 

Buszvezetőként ki-be ugrálni, mondjuk csomagláda kezelés céljából, fehér ingen, benti melegről kinti hidegbe, az álmoskönyv szerint nem jelentett jót.

 

De akkor ez belefért.

Fiatalok voltunk.

Főnökeink meg azt mondták, ha nem tetszik, kérd át magad sárgaborzasztóra, ez az Ik-266 gúnyneve volt, ott nem kell csomagládát kezelned.

 

 

Előzmény: Racilaci (104655)