Minden, az IKARUS-t nagyobb számban importáló ország, próbálta az árat úgy csökkenteni, hogy a részére gyártott buszokba, hazai termékeket, ablakokat, kilincseket, kapaszkodókat, akármiket próbált szereltetni.
Azután ez vagy sikerült nekik, vagy nem.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Azért a híres de inkább hírhedt Gellért szálló béli Koszigin beszédnek volt alapja.
Ott ugye az egész konferencia szokatlan nyíltsággal a KGST-n belüli olaj/gáz szállításokról szól, de Koszign rosszallóan mondta a sajtó tájékoztatón, hogy :
...".....Valaha 11 db Zsigulit adtunk 1 db Ikarusz buszért, ma meg már 28 db-t...."
S ebben bizony igaza is volt.
Még akkor is ha egy sajtó tájékoztatón, nem szokás precízkedni, azaz nem mondta (valószínűleg nem is tudta), hogy a 11 db Zsigulit milyen típusú Ikarus buszért adták és a 28 db Zsiguli milyen típusú Ikarus ellenértéke volt?