DKori86 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 79250

Ez egy örök vita, mert elvileg (!!!) ha belegondolsz van az a pont ameddig "jobban jársz" üresben alapjáraton gurítással (kb 0.8 l/h fogyasztás mellett) messzebbre kigurulva, mint motorfékkel 0 fogyasztás mellett hamarabb lelassulva (ezért hamarabb a gápedálhoz érve). A hardcore-osak :))) ezért vallják a mai napig, hogy van amikor az injektoros autónál is gazdaságosabb alapjáraton tovább gurulni, mint motorfékkel rövidebbet. :)

 

A magam részéről én is a defenzív vezetést (ha látom/tudom, hogy lassulni kell, időben leveszem a gázról a lábam ha nem tartok fel senkit és hagyom magától lassulni) és a motorféket szeretem, nekem az üresben gurulás (plusz ezért kuplungolás stb.) nem kenyerem, jobb szeretem ha lehetőleg hajtási befolyás alatt az autó és (szubjektíve) engem nem tug meggyőzni, hogy az üresben haladás valósan kimutatható deciket hozna (plusz ha már "figreszelés": jobban kopik a szinkrongyűrű, kuplung stb.). :) De tudom, hogy vannak akik meg szentül az ellenkező iskolát követik (lasd fenti írásom).

Előzmény: Androidfan (79249)