Bakancs4 Creative Commons License 2020.05.21 0 1 12489

Érdekes megközelítés . A dízel mopedautók ( az 50-60-as utazójukkal és a 400-450- kilójukkal ) sem esznek annyira keveset , mint az ember várná . Olykor legendisztikus adatokat produkálnak egyes gépkocsik :

 Ehhez képest egy mopedautó sokat eszik . És ezek szerint ugyanez hozza a elektromos párhuzamnál is ... Pali bátyám egykori elektromos Pulija sem volt takarékos .

 

(Idézet a fenti népítéletből : Mindezzel a komotós és ki-be kapcsolós ECO móddal 4,0 - 4,2 literes fogyasztás tudok elérni a városban, ami nagy szó a budapesti közlekedési helyzeteket figyelembe véve. Sztrádán szintén ECO módban 110-120 km/h sebességnél 3,2 - 3,5 eszik a csöppség, úgy hogy a 30 literes tartállyal kb. 900-950 km a hatótávja. )

 

Az én ősöreg R-4-esem (Bakancs ) az 50-es években konstruált egytorkú nagyon primitív porlasztós , csak mechanikus fordulatszámszabályozós előgyújtáskorrekcióval ellátott  hosszú löketű benzinmotorjával és azzal a dobozszerű karosszériájával amin mindenféle örvénykeltő egyeletlenségek voltak közel 90-es utazósebességnél 5 liter alatt fogyasztott . Ismerősöm pedig a kétütemű Trabantjából tudott 3,7-es fogyasztást kiügyeskedni ( robbanásig fújt gumik és alig 50-es utazósebesség ) . De a Piaggio ApeCarom ( 3 kerék , 218 ccm-es kétütemű benzinmotor ) is össze tudta hozni a 3,2-es rekordját .

Érdekes dolog ez a méricskélés .

Engem a mopedautó ( illetve a 3 kerekű járgányaim ) menetellenállása érdekelne , ezt vagy vontatással , vagy ismert hajlásszögű lejtőn gurulással lehetne megállapítani .

Előzmény: WooDoo (12488)