Sp Creative Commons License 1999.06.17 0 0 243
Bocs, hogy beleugatok, de mi van, ha az iszappálya nem is iszappálya volt, hanem csatorna, vizzel! Mert akkor már jelentôs távolságokat lehetett volna könnyedén áthidalni... Egyiptom sokféle fejlett technológiával rendelkezett; s ha már görgôkrôl van szó, azt bronzból is kovácsolhatták, de teljesen valószínűnek tartom a fa beszerzését a fôniciaiakkal folytatott kereskedelemben. A balzsamozáshoz és az üvegkészítéshez szükséges hamuzsírt is fôniciai hajósok szállították az egyiptomi birodalomnak... A kövek kiöntése sem rossz, csak annál a mészégetéshez szükséges fa komplikálja a dolgot. A kövek fölemelése valószínüleg a piramis körül kiépített (talán kôlapokkal kirakott), rámpa segítségével, ugyanazzal a görgös módszerrel történhetett, így valószínűleg több oldalról folyhatott az építkezés egyidejüleg. Ember volt bôven...
Más: Várkonyi Nándor könyve egyike volt a kedvenceimnek...
Däniken: rohantam a moziba megnézni a filmjét a hetvenes években. Azután sok mindent a valóságban is láttam; pl. azt a Däniken által rakétahajtóműnek nevezett 3 "fúvókájú" tárgyat, amirôl kiderült, hogy agyagból készült rituális dob... Vagy a palenquei
"űrhajós" domborművét, ami a valóságban már nem tünt olyan misztikusnak. Valaki említette Montealbant. Jelentem, hogy sisakos űrhajós ábrázolással a helyszínen nem találkoztam! Csakúgy, mint a mexikói piramisokon a plasztikus ormány-ábrázolás sem elefántormány, hanem fallisztikus szimbólum...
A topic, az viszont nagyon jó...de azért ne becsüljük le az ókor innovációs képességeit...
Üdvözlettel: Sp