Monthy Creative Commons License 1999.06.11 0 0 93
Artenis és Han Solo vitatkozott arról hogy a mennyiség e a lényeg.
Artenisnek volt igaza - egy reklámnak is megvan az élettartama. Ha már megunta a néző akkor a reklám elkezd rombolni, a hatása átfordul negatívba.
A nagy kritikahullámok között nem árt tudni, hogy miképp készül egy reklám: A cég marketingese be akar vezetni egy új terméket vagy észreveszi hogy nyomul a konkurens, esik a részesedés, vagy egyszerüen csak itt az ideje reklámozni mert kezdik elfelejteni az emberek a terméket akkor a vállalat eldönti - kell a reklám. Ekkor megbízzák a reklámügynbökséget csináljon egyet. Vegyük az új termék példáját. Itt az első lépés nem is a reklám, hanem egy felmérés, vajon életképes lesz e a termék (piackutatás, stb). Ha igen, akkor kellenek adatok magáról a piacról, be kell pozicionálni a terméket ((kinek szól, mennyiért, stb). Ha ez megvolt, akkor az adatok alapján írnak egy úgynevezett kreatív briefet ami tartalmazza az összes eddigi tudnivalót. A szövegíró ezalapján kitalálja a reklámot, a grafikus pedig a dizájnt. Elkészítik a munkakópiát. Készül néhány variáció, amit elkezdenek tesztelni. Kiválasztják a leghatékonyabbat és ezt elkészítik forgátásostul, színészestül. Egy jó reklám belekerül 15 milcsibe is. Viszont a legtöbb reklám behozza az árát, sőt...
Mr Wrigleytől kérdezték egyszer egy vonaton hogy minek ez a sok reklám, amikor a cége hatalmas nyereséget termel, egyre fejlődik, piacvezető. Erre MR. W visszakérdezett hogy mennyivel megy a kocsink. Úgy nyolcvan mérfölddel jött a válasz. És ha lekapcsoljuk a kocsinkat a mozdonyról, akkor mennyivel megy majd?...
Még a reklám egyik legnagyobb embere David Ogilvy mondta: Az ókori görög demokráciában két szónok is nagy sikereket ért el. Amikor Dekritosz szónokolt az emberek azt mondták: De jól beszél. Amikor Faresztidész beszélt a háború szükségességéről azt mondták: Gyerünk Fülöp király ellen!
Monthy