mona-lisa Creative Commons License 2020.01.31 0 0 12249

szia.

megpróbálom összefoglalni de nehezet kérdezel mert a 8 kikötőből ez a kettő volt olyan ami kevésbé sikerült jól a többihez képest :) :(  Az összes többi nagyon volt.

Nyilván ez csak a mi tapasztalatunk neked lehet más lesz a benyomásod.

Arubán buvárkodtunk majd utána a Surfside beachen strandoltunk. Pure Diving Aruba

A merülés maga overall nem volt kiemelkedő élmény. Igazából elég sokat vártunk a DC-től a sok pozitiv comment alapján de nem volt a legjobb választás. Maguk a merülések rendben voltak de maga a DC, a fönök szo-szo. A felszerelés jó volt szerncsére, új, de méretben pl nem tudtak adni tökéleteset. De ugy az egész körítés lehetett volna sokkal jobb. Vegyes élményekkel távolztunk. Próbálták minél hamarabb lezavarni az egészet. A víz bazi hideg volt én shprtyban szét fagytam. 25C. Látnivaló a viz alatt meg hát attól függ kinek milyen élményei vannak korábbról, mi mindig megállapítjuk h ázsiához képest a karib tenger smafu.

A sziget amugy szép nagyon.  A Surfside beachen rakattuk ki magunkat visszafelé ahol még volt pár óránk pihizni. Jó hely nagyon, kevés ember nyugis szép fehér homok. Van egy beach bár. Jó a kaja is a koktélok is, óriási adag minden. Van WC, nem kell fizetni. Közvetlenül a reptér mellett van lehet bambulni a repcsiket ahogy elszállnak majdnem a fejed felett. Innen gyalog mentünk vissza a  kikötőbe. Ezt tudom ajánlani.

Curacaon befizettünk egy buszos kirándulásra az Irie tours-szal. Nemzeti park és több strand pihi volt a program. Közben sörözés a buszon.  Nagyon nem ajánlom őket. Késés volt, és irtó szarul kezelték a helyzetet..  Végül 1,5 orával rövidebb lett a program, kértem refoundot de még nem reagáltak. Nem vagyok egy reklamálos tipus de ez tényleg kritikán aluli volt. Kerüljétek el őket.

Szép a sziget amugy de mindenhol tömeg van/volt. A nemzeti park rész különösen tetszett a sziklákkal ott jobb lett volna több idő, de a strandok hááát. Emberek nélkül tök jó lett volna de igy teljesen elvette a lelkesedésem. A WCért minden strandon fizetni kellett. A teknős sznori egy vicc. 2 szerncsétlen tekit üldöz 50 kb uszni se tudo turista mentőmellényben... és van rá 30 perced. Ami jo volt a a söfőr által elmondott sok info a szigetről. Az óvárosba be tudtok sétálni a kikötőből kb 1- 1,5 órás program max. Szép nagyon érdekes, mintha europában lennél, de mégse :) Curacao likör a legkisebb üveg talán 1 dl 8 dolcsi...

Legközelebb egy taxival vagy helyi busszal elmennék egy strandra egész napra, vagy esetleg vmi beach clubba.

Az ABC szigetek közül Bonaire a legszebb arról csak szuperlativuszikban tudok beszélni ég és föld a kül Arubahoz vagy Curacaohoz képest. Bármikor visszamennék egy hétre.