padisah Creative Commons License 2019.11.05 0 0 15020

az a kérdés foglalkoztat (elméleti szinten) hogy a vajon az eredeti orosz UAZ motor, a 70-es oktánszámra tervezés mellett milyen pancsolt üzemanyaggal tud-e menni

 

tökre meglepődtem, amikor régi autó-motor újságban hosszú cikkeket olvastam egyrészt hogy a 80-es évek elején mekkora technikai váltás volt a 70-es oktánszámú benzinről felváltani a 90-re, aztán 95-re

 

a másik cikk meg a 88-89 környékén bevezetett üzemanyag jövedéki adó hatására mosóbenzinre átálló wartburg taxikról szólt

amit ma mosóbenzinként lehet venni, annak 700 ft literje, és 5l-es kanna fölött csak jövedéki engedéllyel rendelkező cégnek adják el, és az nem is tiszta benzin, mert kevernek hozzá izopropil alkoholt, ami a tisztításhoz jól jön...

 

egész biztosan másoknak is eszébe jutott ez (és a 70-es oktánszámhoz tartozó sűrítési viszony rögtön megmagyarázza azt is miért olyan iszákos ez is, mint a ZIL motorja)