2) Állomás
Igencsak elvárt a valóság minél pontosabb lemodellezése. Régebben akadt pár fantázia állomás, de szerintem most már be se engedik a rendszerbe. Leszámítva a nagy tároló és elosztó állomásokat, mint Rásonysápberencs. :-)
Minden állomáshoz kell dokumentációt csinálni. Alaprajz az összes vágány hosszával, a kocsi rakodóhelyekkel, hol milyen árut adnak fel és fogadnak, körülbelül mennyi és milyen típusú kocsi kell ezekhez. Majd előkeresem Porcsalma-Tyukod doksiját, azt én csináltam anno.
Ezen doksi alapján tervezik meg az áruforgalmat ill. készül találkozónként egy összesített lista, hogy mely állomások milyen árukat, kocsikat fogadnak ill. adnak fel.
Aztán a találkozó során eme lista alapján tudnak árut rendelni. (Árut sohasem küldenek, mindig rendelni kell!) Tehát pl. nekünk (P-Ty-n konzervgyár volt) kellett 50 mázsa alma, akkor megnéztük, hogy melyik állomásról lehet rendelni, és kitöltöttünk egy megrendelőt, amit személyesen vittünk át. :-)
A feladó állomás kikalkulálta, hogy ehhez az 50 mázsa almához milyen kocsi kell és hány darab, és megrendelte az üres kocsikat, ha nem volt kéznél éppen. Az üres kocsi rendelés a tároló állomásoktól történik. Az a következő tolatós teherrel elküldi a kocsikat, azokat az állomáson rendezgetik, beállítják a rakodó helyre majd a következő tolatós teherrel elküldik a célállomásra. Ott újabb rendezgetéssel beállítják az ottani rakodóhoz és készen is vagyunk. Aztán az üres kocsit visszaküldjük a tárolóra.
Dióhéjban. :-)