alkotasu Creative Commons License 2019.05.20 -1 0 5052

Tolatós tehervonatban nem lehet két azonos pályaszámú kocsi, mert az keveredést okozna a kocsik rendelésénél, rendezésénél.

Forda szerelvényekben nem gond, így személyvonatokban sem, amiket nem osztanak. (De én nem készítettem soha két azonos pályaszámú kocsit.)

 

Én csak a magam örömére készítek kocsikat, rendelésre nem. (Hazudnék, ha azt állítanám, hogy mindenem megvan, amit valaha is csináltam, de azért nem ez a jellemző.) Meg VI-os korszakos járművet nem készítettem soha, nem is szándékozom. Most csinálok ugyan egy WR252-es kocsit, de az is inkább V-ös korszakos lesz, mert még a jelenlegi fém betűk előtti változatra lesz kialakítva (matricázott pályaszám). De ezt is csak a nosztalicskás Bbmot-om mögé.

 

A menetrend attól függ, hány modellező jön össze a találkozón. Ha kevés az ember, de sok a vonat, akkor nincs ki vezesse. Fordított esetben meg unatkoznak a modellezők. De ebben a tekintetben nem a valóságot modellezzük.

 

A valóságot minél jobban célszerű (kell) modellezni. Pl. a győriek csinálják Bakonybánk állomást, vagy nazareth topiktárs egy modellező társsal Zircet, ők sok időt töltöttek azzal, hogy kikutassák dokumentumok, képek, rajzok alapján az állomás kinézetét egy adott időpontban. Szóval nem javaslom mozdonyszín elhelyezését oda, ahol nem volt.

 

Pl. itt van Dunaföldvár, vagy Nagyberki, ami szintén pontosan lett modellezve:

 

Előzmény: Törölt nick (5050)