Cosimo Creative Commons License 2018.08.04 0 0 7050

 

Üdv, sziasztok! Na, bocs a pontatlan fogalmazásért, nem vagyok szakmabeli. :)) Mentségemre szolgáljon, hogy volt két I-es Berlingom, kinézetre és színre is tök egyforma, ráadásul egy időben. Az egyik még a 90-es években készült, a másik 2002-ben. Akkor volt alkalmam összehasonlítgatni, és arra jutottam, hogy épp csak annyit variáltak rajta, hogy szinte semmit sem lehet áttenni egy az egyben a másikba. Lehet, hogy az 1.4-es motoron lényegileg semmit nem változtattak, de a fiatalabb eleve katalizátoros volt, az új motoron már a gyertyákra volt ültetve a hosszú trafó, a régin oldalt volt és gyújtókábelek. A légszűrő környéke is más volt, meg a generátor is. A hőgombák sem ugyan ott voltak, más volt az olajszűrő is, nem ez a műanyag házas, hanem fém és feltekerhető. Szóval a 2002-est hívtam "újabb motornak". :) 

 

 

 

 

Nos, ezek után visszatérve a problémámra, sikerült valamivel közelebb kerülni a megoldáshoz. A relédoboz felújításán túl vagyok, relék és foglalatban a saruk csere. A két gomba közül a kétvezetékes csere, a motor oldalában lévő egyvezetékes még nem (erre voltam kíváncsi, melyik mit csinál, ha tudja valaki). A jelenség sajnos nem változott. Viszont észrevettem, hogy ha a klíma be van nyomva, akkor elindul félgőzzel a két ventilátor, ahogy normális. Utána ha melegedni kezd a motor, rendesen bekapcsol a teljes fordulatszám. Szépen fél állás körül marad a hőmérő. Ezt kikapcsolt klímával nem csinálja meg. Akkor felmegy 3/4-ig, de ventilátor sehol. Tehát röviden, a hűtés nem kapcsol be, csak ha a klíma is megy. :) Nézegetem a Haynes-ben a kapcsolási rajzot. :)

 

Előzmény: soryton (7049)