Én és én, meg az Irén Creative Commons License 2018.02.08 0 0 14805

Nem vagyok autószerelő, ennél tovább jártam iskolába, tiszteletben tartva a tisztességes szakemberek tudását és munkáját. Mesélj, a benzin mit ken? Segítek, semmit. Ami mérhetetlen előnye a gázzal szemben, az a hűtőhatása a szelepekre, továbbá a kb. 40%-kal nagyobb energiasűrűsége. A motor alacsonyabb hőfokon dolgozik benzinüzemben és folyadékalakban kerül a hengerbe, (természetesen elporlasztva) a hengerben válik légneművé, így a hengerbe jutás alkalmával hűti a szelepeket. A gáz eleve gáz  halmazállapotban kerül be, így ez a hűtőhatás nem érvényesül. A benzinéhez képest magasabb hőmérsékletű égés káros mellékhatása a szelepfészkek (és nem a szelepek) korai kiégése lehet. Elvileg az eleve ólommentes benzinhez tervezett motorok jó része vígan elvan a gázüzemmel is.

Csak hogy tudd, eddig kb. 600 000-650 000   km-t mentem gázzal, az egyik, még ólmozott benzinhez tervezett motoros autóm hengerfeje felújításra szorult (az idén 40 éves a járgány), de felújítás után megtett valamivel több mint 200 000 km ellenére köszöni jól van.

UAZ-om már nincs, volt benne gáz, de forszírozott üzemmódban benzinnel használtam, mert a gáz gyenge volt. Később dízelmotort tettem bele, de így utólag hibás döntésnek tartom.

 

Nos, megint tanultál valamit. 

Előzmény: nantuyou (14804)