trabzonspor Creative Commons License 2018.01.18 0 2 145

Sziasztok!

Megjártuk Ausztráliát,elöljáróban talán csak annyi,hogy eddig Japán volt a kedvenc... de talán csak eddig :)

December 27-én kivonatoztunk Zágráb-ba, 9 azaz kilenc euróért-kabaré-kicsit megnéztük a karácsonyi vásárt,csevapcsicsa, Ozujsko,sétálgattunk,másnap pedig indult a repülő. Zagreb-London-Kuala Lumpur-Adelaide volt az útvonal,30-án reggel meg is érkeztünk Adelaide-be. Az első pozitív tapasztalat itt ért-amit rengeteg követett-a Qantas járatunk még aznap ment tovább Sydney-be,hagytam elég időt az átszállásra,de minden flottul ment,maradt vagy 5 óránk a gép indulásáig. Kérésünkre egy korábbi gépre teljesen ingyen átfoglaltak,sőt még ők kértek elnézést,hogy a fél óra múlva induló gépre már nem tudják megoldani...

Welcome Ausztrália :)

A belépés amúgy teljesen sima volt,kinyomtattuk az e-visát,ezt csak Zágrábban kérték a legelején. Megnézték az útleveleket,annyit kérdeztek,hogy megyünk e tovább még ma Sydney-be,mert ottani címet adtunk meg a repülőn kitöltött kis papíron,és bent is voltunk az országban,tartott vagy másfél percig.

Sydney külső részén szálltunk meg,fél óra volt vonattal(HÉV) a belváros. Szilveszter előtt elképesztő szállás árak voltak,itt találtam még elfogadhatót,ennyi vonatozás belefért. (Greenacre Hotel-mi voltunk az első Magyar vendégek ott,welcome drinkkel köszöntöttek)

A tömegközlekedésre az Opal kártyát lehet kiváltani, feltölteni tetszés szerint,a reptéri vonal drágább 17 AUD egy irányban,amúgy annyira nem vészes, hétvégén 1.10-et vont le a fél órás vonatozásért...

Első délután csak a berendezkedésé volt,a környéken kis séta,aztán beájulás az ágyba,azt sem tudtuk milyen nap van és mennyi az idő.

Másnap Sydney látnivalói,Operaház,híd,hajózás az öbölben-erre is jó az Opal-kártya-este pedig szilveszter. Nem voltak kevesen mondjuk úgy,de remek helyünk volt a híd mellett az öbölben, visszaszámlálás,sikongatás,12 perces tűzijáték,hídon fényfolyam stb,nem volt egy rossz élmény,úgy éreztük akkor és ott,hogy jó helyen vagyunk.. :)

Ezután a városban kis séta,mindenki örült,boldog volt,énekelt,benéztünk pár kocsmába tesztelni a helyi söröket,a vonat éjjel is járt,hajnalban a szálláson is voltunk.

Következő nap a strandolásé volt,vonat-busz kombó Bondi-beachre, 38 fok,tiszta hideg víz( 20 fokos kb). Megnéztük az Iceberget,ami két medence kialakítva a tenger partján, belépő 8 Aud,öltözők,szauna,büfé,a medencékben tengervíz van.

BBQ csirkeszárnyas ebéd,délután pedig indulás a reptérre,mert várt minket a többször is a legélhetőbb városnak választott Melbourne...