Cosimo Creative Commons License 2017.08.29 0 0 6996

Üdv!

 

Igen, a javított fordulatszám-mérő óra azóta hibátlanul üzemel.

Bevallom, én is a netről voltam ilyen okos, mert saját kútfőből nem mertem volna nekilátni.

Először is, a műszerfal szétszereléséről van itt egy nagyon jó kis videó:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gDG6DJpnbiI

 

Ha nincs szükség ekkora műtétre, akkor elég csak a műszerek előtti díszkeretet levenni, amit egyrészt néhány látható csavarral meg lehet oldani, és a rádió felől is támadni kell, meg a középen lévő szellőző rácsot is kivettem. Sajnos a teljes sikerhez, ha jól emlékszem, a kormány borítást is le kellett bontani az index körül. Ha a keret lent van, akkor a műszercsoportot csak négy csavar tartja, amit elölről ki lehet csavarni. Nálam le kellett húzni a két csatlakozót, és már kint is volt. Potom fél óra. Célszerű levenni az akku sarut, mert fene tudja mi van áram alatt, és széthúzni meg összedugni nem akartam úgy. Persze lehet, hogy ez csak felesleges para volt.

 

Maga a javítás menete meg ezen a kis filmen látható. Ezt kell óvatosan elkövetni, ügyelve hogy semmi ne törjön és szakadjon. őszintén szólva ez nem egyszerű, én is leizzadtam párszor, és nagyító alatt csináltam, mert a szemem már nem a régi...

 

https://www.youtube.com/watch?v=MHdX1q4B-J8

 

Fontos a kis stiftet átmérőre jól kiválasztani, mert ha lötyög, akkor nem az igazi.

Van benne (az órában, a tengelyen) egy kis rugó. Ennek a pozícióját sem árt jól megnézni, még lehetőleg szétszedés előtt, mert anélkül nem jó a műszer. Átlátszik a plexin, érdemes a kérdéses dolgokat esetleg fotózni.

 

Még valami. A mutatókat le kell szedni, és semmi sem pozicionálja. Vagyis, csak úgy nagyjából tudja az ember visszatenni. Mindenképp szívás, nekem is többször szét és össze kellett szerelni, mert csak működés közben derül ki, hogy mit mutat. Elsősorban a hőmérővel és a benzinmérővel szívtam meg, de most már nagyjából jól áll. Ezt sajnos nem nagyon lehet megúszni.

Sok sikert hozzá!

 

 

 

Előzmény: rejzi1 (6992)