nazareth Creative Commons License 2017.05.17 0 0 4980

Hol láttál ilyet, hogy "RP25 code XX"? Eddig úgy tudtam, hogy az RP25 az RP25, "ohne wenn und aber".

 

Nem tudom, hogy nézted-e az RP25-öt; ha igen, akkor láthattad, hogy a méreteket tartalmazó táblázatban nem az építési nagyság, hanem egy bizonyos "Code" a kulcs (sőt, az egész RP25-ben egy szó sincs az építési nagyságokról, azaz a NEM-mel ellentétben az RP25 nem "mondja meg", hogy "H0-ban mekkora mértekkel kell rendelkeznie egy keréknek – mint ahogy pl. az RP15.1-ből sem tudod meg, hogy H0-ban mekkora egy sínszál).

 

Szóval az RP25-ben láttam.

 

Emellett a FREMO-ban a váltók elég laposak, ott még kevésbé jelentkezhet bármi probléma.

 

Gondolom a lapos alatt a váltók szögére gondolsz.

 

A döccenés szempontjából az alátámasztás nélküli hossz a meghatározó:

 - minél kisebb szögű a váltó, annál nagyobb a hossz;

 - minél nagyobb tűrésekkel dolgozik a gyártó (távolabb van a könyöksín a csúcstól), annál nagyobb a hossz.

 

Teljesen változó, hogy "a FREMO-ban" milyen váltókat használnak az emberek, akadnak szép számmal Tillig, de még RocoLine, ne adj' Isten Piko-A váltók is. Ezeken néha döcögnek is a kocsik.

 

Akik az általunk is használt geometria szerint gyártatnak Váltógyártóval, azért vannak jobb helyzetben, mert bár a mi kitérőink szöge kicsi, a vezető- és könyöksínek elég kis tűréseket engednek meg, így szinte alig van alátámasztás nélküli hossz.

Előzmény: rezgaras (4978)