fenyooldrider Creative Commons License 2017.03.26 0 0 6931

A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!

Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:

 

 

Idézet az ország egyik legjobbjátó, érdemes elolvasni dízel vásárlás előttl:  http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

 

Delphi

 

Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

 

Egy hátránya van.

NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

 

A probléma:

A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.

A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.

 

Itt jöjjön a közhely:

Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.

 

Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.

A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.

 

(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a

350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).

 

Előzmény: 1754 (6895)