A Delphi valóban nem szar, csak a mi gázolajunk nem felel meg az Ő szabványuknak, talán csak a prémiumok, mert azokban több a súrlódáscsökkentő adalék!
Itt egy dízeleseknek kötelező olvasmány, ami tökéletesen igaz is:
Idézet az ország egyik legjobbjátó, érdemes elolvasni dízel vásárlás előttl: http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html
Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező.
A kenési hiányosság következménye, hogy a nagynyomású szivattyúban elhelyezett kisnyomású tápszivattyú lapátjai megkopnak, berágódnak és tekintélyes mennyiségű fémreszelékkel telítik az injektorokat és velük együtt a komplett üzemanyag rendszert.
Itt jöjjön a közhely:
Két féle delphi rendszerrel szerelt motor van. Amelyik spénes és az, amelyik majd lesz.
Az elmondható, hogy a Renault 1,5 dci van legjobban kitéve a problémának.
A Ford TDCI szivattyúi tovább bírják. Az olcsóbb hús jelen esetben a Renault.
(2011-05-03 gyásznap volt nálunk a Fordosoknak. 4 TDCI Mondeóra kellett rámondani a
350 000Ft-os javítási költséget (Szivattyú, 4 injektor, rendszer tisztítás).