nazareth Creative Commons License 2017.01.10 0 0 4962

hogyan lesz a nemzetközi gyorsvonat összeköttetés?

Általában a nemzetközi találkozókon

 - vagy a szervezők megállapítják a nemzetközi menetvonalakat, ezeket kikommunikálják, az országok ennek függvényében készítik el a saját menetrendjüket,

 - vagy a szervezők csinálják az egészet, ehhez természetesen sok kommunikáció kell a külföldiekkel, mert a csapatok maguk ismerik a saját felkészültségüket, szokásaikat...

...harmadik lehetőség eszembe sem jut. Az, hogy most konkrétan hogyan lesz az egész megszervezve, nem tudom, de az évindító megbeszélésen gondolom ez is szóba kerül.

 

pl. nemzetközi forgalomban közlekedő személykocsikhoz kell majd kártya is?

Általában véve a személyvonatokhoz is kell kártya, illetve a stokkokhoz-kocsicsoportokhoz is; sőt, még az irányteherekhez is, függetlenül attól, hogy belföldiek, vagy nemzetköziek-e. Ettől néha eltekintünk, mivel az emberek fejben tudják tartani a szerelvényeket, de volt már kavarodás abból, hogy a stokkhoz sem készült kártya, és a mozdonyvezető nem tudta, hogy félúton le kellene akadjon egy-két kocsi. Emiatt ha magához a szerelvényhez nem is, de a leakadós stokkokhoz jó, ha van kártya.

 

Meg határállomásig menő mozdonyokhoz is?

Persze. Minden gépnek kell legyen kártyája, abba kerül bele a fordakártya. Függetlenül attól, hogy átdugja-e az orrát a határon, vagy sem. Az állomásokra dedikált tolatógépek kivételt képeznek, nekik nincs fordájuk, az állomást sem hagyják el; sőt, esetükben a pályaszámegyezés sem katasztrófa, feltéve, hogy nem egy vonali géppel egyezik meg a pályaszámuk :)

 

Előzmény: alkotasu (4959)