PitykeG Creative Commons License 2016.11.17 -1 0 25170

Hogyan működik a szívatás a gyakorlatban?

Ma már olyan szofisztikáltak a rendszerek, hogy képesek egy adott ügyfelet személyre szabottan szívatni. Csak az ő számláján jelenik meg a spike (a piaci ártól való drasztikus eltérés).

Ezután nyilván az ügyfél reklamálni fog. Az ÁSZF szerint nem neki lesz igaza, mert a brókerek árai csak tájékoztató jellegűek (=akármennvi lehet).

Ha nagy botrányt csap az ügyfél nyilvánosan, interneten vagy csak párszáz dollárról van szó, akkor valószínüleg jóváírják neki.

Ha viszont sok pénz és folyamatosan nyerő ügyfél a tét, akkor nem fogják jóváírni. Ezután nyilván az ügyfél otthagyja a brókert, de ez volt a cél. Más bróker pénzét nyerje el, ne az övéket.

 

Annak, hogy nem alkalmazzák tömegesen a trükköket a brókerek 2 oka van.

1. Az ügyfelek nagy része magától is bukik, tehát nincs szükség szívatásra.

2. A piaci verseny miatt nem tehetik meg. Ha tömegesen alkalmaznák, annak híre menne és becsukhatnák a boltot.

(Azért néha nincs más választásuk, lásd Saxobank CHF esete)