Rőth Sándor Creative Commons License 2015.12.25 0 0 11474

Ez így ebben a formában hülyeség. 

Ha ugyanazt a filmfajtát használjuk, és ugyanolyan jól hívjuk elő, akkor a nagyobb negatív több információt hordoz, finomabbak lesznek rajta a tónusátmenetek. Finomabban csúszik át az élesség életlenségbe, jobban, szebben lehet játszani az élességgel, életlenséggel, a mélységélességgel, amik fontos kifejező eszközök. 

Nehezebben sérül, kevésbé zavaróak a mechanikai sérülések, a por, a szennyezés a filmen. Később jelentkezik a szemcse.

Ha nem így lenne, akkor a Pentax nem gyártott volna 4,5X6-os, illetve 6x7 gépet. Vagy azért gyártott 24x36-ost, hogy a bénák, akik a nagyobb formátumú negát rendre elszúrták, örüljenek a kisfilmnek, ami jobb a nagynál?

Persze ha valakinek a kalapács az egyetlen szerszáma, az mindent szegnek fog látni.

Előzmény: Laborzona (11471)