holgyea1973 Creative Commons License 2015.06.21 0 0 6757

üdvözlök mindenkit a fórumon.

 

egy barátom tanácsára regisztráltam, ugyanis vettünk egy Berlingót, ééés sajnos van vele gond, valószínűleg elektromos.

 

Ferenc barátom sok jót mesélt rólatok, így megosztom a problémámat, hátha valaki találkozott az alábbi gordiuszi csomóval:

 

tegnap délelőtt bementem a városba, oda vissza cca 100 km. Leállítottam az autót, majd pár perc múlva, mikor újra indítottam, 1500 fordulat körül az összes műszer kiakadt mínuszba...

aztán este muszáj volt újra elszaladnom vele, pont ugyanez történt. Egy autószerelő barátom tanácsára mértem feszültséget, és alapjáraton a töltés 16V körül volt. Hajnalban jöttem haza, bár az összes izzó (helyzetjelző, tompított) kiégett, az autó tökéletes volt.

 

Ma, mikor reggel beindítottam a kocsit, ismét nem csinálta, így megint beszaladtam a városba. Ez egy 50 km-es út volt. Öcsémnél voltunk, ott legalább egy órát tartózkodtunk. aztán egy kb 25 km-es út, semmi. Indulunk haza, ismét a jelenség: 1500 fordulatnál nullára esnek a műszerek, a töltés 16-17 V között, és világít a töltés jelző, abs, kézifék kontroll lámpa, illetve a STOP felirat a műszerfalon. Kockáztattunk, 70-nel végig jöttünk az M0-n, mire hazaértünk, forrt az akksi.

 

Eddig javasolták, hogy nézzem meg a test csatlakozót, hátha kontakt hibás. Az akksi csatlakozóján is ezt a feszültséget mértem, így a generátor nem szabadon pörög.

 

Még egy érdekesség, hogy az autó lezárt állapotában az áramfelvétele 3,4A, ha lekötöm a generátor pozitív kábelét, akkor 70-100mA.

 

Kérdésem, találkozott-e valaki ilyen hibával, és ha igen, mit javasol megnézni, ellenőrizni. A Berlingó évjárata 2004, 1,6 benzines.

 

Segítségeteket előre is köszönöm