- még mindig gondolkodom, hogy benzines vagy dizel legyen?
- 1.4 rengeteg van jó állapotban, esetleg aki 1.4-et használ, nagyon tohonya?
----------------
Nem.
A Berlingo benzinessel nem az a baj, hogy tohonya hanem az, hogy kb. kétszeres a meghibásodási gyakorisága (szervíz statisztika) mint a dízelé.
Igen használunk egy benzines Berlingot.
Pontosabban használnánk, de a családi kupak tanács a sok baj után úgy döntött, hogy az a családtag kapta meg aki a legkevesebbet autózik.
Hála Istennek az 4 Partner mellett csak ez az egy benzines Berlingo van.
A Partnerekkel nincs gond.
Az első most lett csere érett 220.000 km-nél.
A többi még fiatal hisz "csak" 110-150.000 km van bennük.
-----------------------
Benzines Berlingóból nem véletlenül van annyi eladó.
Nem szakszerűen, hanem n épieschen fogalmazva : a benzines Berlingo nem sikerült változat.
---------------------
Nem benzines vagy dízel vita ez (arra amúgy is van egy ilyen című topik) mert a benzines motorok is lehetnek jók.
Sőt.
Itt széria problémáról van szó, melyet 7-10 év alatt még nem sikerült orvosolni.
Amúgy hasonló gondokat olvashatsz a Citroen más típusú, de ugyanilyen motorral szerelt változatairól is, pl C4.
Tehát Berlingóból nagyon nem javallt a benzines változat megvétele.
---------------------
A legjobb választás (ha még találsz) a szívó dízel változat.
Az elnyűhetetlen.
Mint alább egyik olvtársunk már írta: nagyon nehéz már olyan szívó dízelt találni mely nem sokat futott.
Másodjára a dízel változatokat ajánlom, de kerüld a 2000-2003-as közötti HDI változatokat.
Későbbiekkel már nem lesz gondod.
Legvégén ha minden kötél szakad, jöhet a benzines Berlingo.