FeZ_ Creative Commons License 2015.03.09 0 0 6696

",de valahol nem teljesen!"

 

Én csak az ésszerűség miatt ajánlom a tulajoknak, ők meg azt csinálnak, amit akarnak. :-)

Ha idő közben elkezd folyni (ami szinte 100% biztos), akkor mosolygok, mert egy vezérlés cserét megint kifizet az ember, miközben spórolt a 2 szimeringen vagy 3500,- ft.ot.

 

Azt meg, hogy a gyár mire adott meg és mit, azt nem biztos, hogy érdemes bolygatni. :-)

Hogy értsed. Ha nem írja elő a szíj cserét, de elszakad gari időn belül, a gyár bukja a mocit, azaz ingyen kell cserélnie neked.

Ugyanakkor az anyagi és műszaki ésszerűséget gyakran nélkülözik az előírások.

Lengéscsillapítónál pl. nem írja elő, hogy párban kell cseréni. (míg egy utángyártott alkatrész esetén nincsen rá gari, ha csak egyet cserélsz - érthető okok miatt)

Ha a kuplung pl. megcsúszik, nem feltétlenül írja elő a komplett szett cseréjét, csak a hibás alkatrészét. (míg utángyártottban sok típushoz nincs is más, csak szett - szintén érthető és értelmes okoknál fogva)

Az újabb autóknál 30e-es olajcsere periódust írnak elő, ami nevetséges, kizárólag a motor élettartamának a kárára van, (olvass utána bármelyik szakmai fórumon), de pl. jó reklámfogás, mert jól hangzik, hogy ritkábban kell bemenni a szakszervizbe, ugyanakkor ha 6 évesen kifingik a moci, vehetsz bele újat, a gyár örül, mert ő más mossa a kezeit.

Szóval nem tudok másra gondolni, mint arra, hogy anyagi megfontolások vezérlik a gyárakat és kizárólag a saját anyagi érdekükben.

A te érdekeid sehol sincsenek a sorban.

 

Előzmény: Szepi-21 (6695)