CanGuru Creative Commons License 2014.11.08 0 0 4891

Ebben nem vagyok biztos, az 1. napon emlékeim szerint volt elég jármű erre a korszakra is. Mozdony is, kocsi is.

 

Lehet tévedek, nyilván látni kéne a regisztrációs adatokat, de legjobb tudomásom illetve a korábbi álláspont szerint - még - nincsen elegendő, mármint magyarból. Nyilván német, osztrák, stb. lenne, hiszen ők jól el vannak eresztve ilyenekkel alapból, de nekünk mi van?

 

Elméletileg:

 

Gyári mozdonyok (Ep. III egésze): Fuggerth M41 régi színű, Roco cirmos Nohab (néhányaknak van nem 014-es gépe is), Roco cirmos Szergej (100-as), Deák BCmot, M31, Roco M31, Gützold MÁV 520.

 

Gyári kocsik (Ep. III egésze szintén): Tillig Y kocsik, Fuggerth kocsik, Roco 2 tg-s személykocsik, néhány teherkocsi (~15-20 féle sok év alatt kiadott).

 

Ezenkívül akadnak még átalakítások is szép számmal, de messze-messze kevesebb, mint Ep. IV-ből.

 

Főleg magyar gőzmozdony nincsen, de a dízelgépek is főként fővonaliak. A 109,109 ugye nem Ep. III-as, hanem régebbi vagy mostani lehet. A két gyári gépen kívül kizárólag egyedi építésű gépek vannak rézgarastól és szegecstől, illetve esetleg Sörtemető Palibácsi féle gépek még, amik hajtásilag sokszor nyűgösek.

 

 

Persze újabban vannak szép kisszériás gépek (Groß, tomaszmodell M63, Imimetal M40, Limit dolgok), de ezek elég drágák, és nem mindegyik hajtása jó (akinek nem inge...!). És vannak gyanta öntvények is, amikből lehetne dolgozni, de eddig pl. soha nem találkoztam régi festésű MD-vel, illetve az öntvények jó része mára már igencsak alsó kategóriás lett.

Előzmény: alkotasu (4890)