CanGuru Creative Commons License 2014.11.08 0 0 4889

4886 és 4887-re egyben:

 

Viszont ez "összeugratta" a statikus (állomás/szolgálattevő), és a dinamikus(mozdonyvezető) oldalt.

Vicces, nekem is pont ez ugrott be :) Ebből is látszik, hogy a FREMO milyen jól lemodellezi a nagyvasúti viszonyokat (itt most a mozdonyvezetők és forgalmi szolgálattevők közti hagyományos viszonyra gondolok :)

 

Lehet én nem voltam rosszkor rossz helyen, de szerencsére nem találkoztam ilyennel. Nem hiszem illetve remélem, hogy ez nem gyakori.

 

 

Egyértelmű javulást éreztem a menetrendszerűségben.

 

Az adott találkozón folyamatában talán igen, de több alkalommal volt rá példa (pedig nem sokszor voltam még rendezvényen), hogy nagyon flottul ment az üzem, messze jobban, mint most. Hogy ez mire vezethető vissza, arra csak tippjeim vannak, mivel csak játékosként vagyok jelen.

 

Szerencsére idén alig tapasztaltam az önállóskodást, amikor valaki elindul valami vonattal csak úgy, amit persze valami állomáskezelő enged is.

 

 

A PT-n ez kevésbé volt érezhető, köszönhetően a folyamatos korszakváltásoknak, folyamatosan cserélődő járműállománynak, az asztalra felkerülő új járművek által a rendszerbe bekeveredő új problémáknak.

 

A korszakváltás az a dolog, amit szerintem át kéne gondolni. Bár anno magam is szorgalmaztam, hogy de jó lenne, de a gyakorlatban sajnos - szerintem is - túlzottan problémás.

 

Ugyanakkor, ha egy-egy PT (remélem lesz még és hogy részt vehetek rajta), ha mindig más a korszak (III-IV-V.), akkor talán lesznek, akik nem jönnek el. Én ezt azért sajnálnám.

 

Illetve két évenkénti megrendezés esetén ugye 6 év lenne a ciklus, bár a III. korszakhoz nincsen elég jármű jelenleg, szóval ez meg problémás lenne.

 

Részlegesen persze lehetne orvosolni a dolgot, hiszen a régi vonatok közlekedhetnek/közlekednek napjainkban nosztalgiaként, akár a többi között vegyesen, de talán ki lehetne egy vonalszakasz múzeuminak neveznek, és ezeknek megfelelően menetrendet írni. Így Ep. IV-V mellett lehetne Ep. II-III, azaz kecske is, káposzta is.

 

 

Szerintem volt egy specifikus ok erre a specifikus okra is. Listázom (mert hogy ez sem egy ok):

 - a nagyvasúttal ellentétben itt nincs menetirányító, akinek rutinból megvannak a forgatókönyvei;

 - és nem is lehet menetirányítót állítani, mert nincs annyira komoly vonatkövetés, mint a nagyvasúton;

 - a nagyvasútinál lényegesen pörgőbb a menetrend, nincs idejük az állomásfőnököknek egyezkedni a szomszéddal, ami nem is egyszerű, mert

 - elég korlátozott az állomások és az állomási vágányok száma, így egy áthelyezés leszervezése telefonok sorozatát jelentené oda-vissza két-három állomáson keresztül (és a telefonbeszélgetés sincs felgyorsítva a modellidőnek megfelelően).

 

Volt olyan találkozó, ahol volt központi menetirányító (Kunsziget 2.). Igaz, ehhez kell némi becsípődés, hogy valaki önként vállalja és élvezze is, de hasznosnak gondolom.

 

A 2009-es Északis Temofeszten, részben önállóskodásból adódóan is, de jókora menetrendi elverődés keletkezett egy-két session-ben, illetve az utolsó session-ben felkerült egy csomó menetrenden kívüli vonat is. Volt vonalszakasz, ahol gyakorlott, kvázi összeszokott állomáskezelők voltak. És simán csináltak kereszt áthelyezéseket és ment is az üzem, meg csökkent is a késés a vonalon. Szóval szerintem ez jókora részben a kezelők képességein múlik, bár lehet olyan szitu, amivel a felpörgetett üzem miatt nem lehetne megbirkózni.

Előzmény: nazareth (4887)