nazareth Creative Commons License 2014.11.07 0 0 4886

Hogy egy "külsős" bele mert kérdezni a FREMO világába.

:) Sebaj, én is külsős vagyok. Csak részt vettem egy-két FREMO-találkozón, és lenyűgözött a dolog más összeröffenésekhez viszonyított komplexitása. Igyekeztem a bulit minden oldalról figyelemmel követni.

 

A modellpályán 99%-ban mozdony mozog, persze hogy ennek a mozgatásával van a legtöbb "baj"

Látod, ezért írogattam én a listákat alant... Számtalan probléma lehet és van. Probléma, ha nincs elég mozdonyvezető. Probléma, ha a menetrendet csak 8-szor nézik át, és nem 10-szer (tavaly a Temofeszten csúnya borulások voltak, bakik voltak a menetrendben). Probléma, ha otthon felejtenek egy modult (erre is tavaly volt példa, lehetett modellboltba rohangálni). Szóval amúgy is elég sok probléma van, igyekezzünk tehát az előre kezelhetőket előre kezelni: modulok állapotát ellenőrizni, gördülőállomány állapotát ellenőrizni, utasításokat átnyálazni(!).

 

Viszont ez "összeugratta" a statikus (állomás/szolgálattevő), és a dinamikus(mozdonyvezető) oldalt.

Vicces, nekem is pont ez ugrott be :) Ebből is látszik, hogy a FREMO milyen jól lemodellezi a nagyvasúti viszonyokat (itt most a mozdonyvezetők és forgalmi szolgálattevők közti hagyományos viszonyra gondolok :)

Ezért próbáltam hangsúlyozni alant, hogy mennyi olyan teendő van egy FREMO-találkozón, amit a "külsősök" nem (mindig) látnak (én is csak felületesen). Hanem csak jönnek egyet "játszani", aztán ha megfuttatták a gépeiket, hazamennek. Ilyenkor fordul elő, hogy felkeveredik egy mozdony az asztalra, és amikor megmozdul, a csarnok másik végéből rohannak, hogy az egyik gépük magától elindult (erre is volt példa), vagy a Rézgaras által említett eset is, hogy a szabályokat felrúgva valaki olyan gőzöst rak egy vonat elé, amit a célállomáson nem tudnak megfordítani.

Előzmény: diginewl (4885)