rezgaras Creative Commons License 2014.11.05 0 0 4884

Legyünk tárgyilagosak: gyakorlatilag egyszer sem fordult elő (szombaton nem voltam ott, akkor azért megtörténhetett), hogy egy menet végére a menetrend ne hullott volna szét. Jót mulattam rajta, mennyire sikerült a magyar vasutat utánozni ;-))

 

Szerintem volt egy specifikus ok is, ami ehhez hozzájárult. A legtöbb állomásfőnök annyira komolyan vette, hogy a kiadott menetrendtől, a találkozások rendjétől nem szabad eltérni, hogy akkor sem próbáltak kreatívan javítani a helyzeten, ha erre lehetőség lett volna. Ismerős a helyzet a MÁV-tól: amikor Bogláron kellene keresztezni, de a budapesti vonat késik, akkor az irányító elengedi a kanizsait és majd Lelle-felsőn kereszteznek. Vagy ha nem ott, akkor Szemesen. Tudom persze, ez azóta lett gyakorlat, amióta az egész szakaszt egy helyről irányítják, korábban ilyesmire ritkábban került sor.

 

Máshol is voltak oda nem figyelésből eredő problémák. Az osztrákok jogosan háborogtak, amikor egy vonatot az előírt mozdony helyett egy olyan gőzössel küldtek hozzájuk, aminek elöl nem volt vonóhorga és náluk megfordítani sem lehetett. A mozdony kártyáján ez persze fel volt tüntetve...

 

Előzmény: alkotasu (4882)