nazareth Creative Commons License 2014.11.05 0 0 4880

Én egyébként az ilyen hozzáállásra azt szoktam felelni, hogy úgy látszik, a Fremósokat annyira csak az üzem érdekli, hogy eljátszanának Lego vonatokkal vagy favonatokkal deszkákra szegezett csupasz pályán is. (csak a menetrend be legyen tartva!!! :-)))

 

Hű... Biztos, hogy Te is FREMO-találkozókra jársz? Biztos, hogy érted a lényegét? Szerintem:

 

 - a kész modulok színvonala egészen jó (a magyar átlaghoz viszonyítva);

 - félkész modulok természetesen megengedettek (de ezekre is van követelmény), ugyanis az üzem összetettsége miatt az átlagnál  jóval több szempontot kell figyelembe venni a pálya összeállításánál, emiatt kevésbé lehet variálni a modulokat;

 - a gördülőállományban a saját készítésű/frizírozott járművek aránya a szokottnál nagyobb (már csak az egyedi pályaszámok miatt is), és szerintem a minőségük is a nagy magyar átlag felett van jóval;

 - persze, hogy mindenki igyekszik betartani a menetrendet, mert mozdonyfordulók vannak, szerelvényfordulók vannak, minden mindenre hatással van; ha valahol borul a menetrend, akkor valahonnan hiányozni fog egy mozdony, szerelvény, vagy mozdonyvezető; ezek pótlása nem egyszerű; egy bakival 10 ember játékát rontom el.

 

Kérlek, cáfolj :)

 

A tolerancia valóban nagyon fontos. Különféle emberek dolgoznak együtt, mindenki igyekszik a saját képességei maximumát adni. A legpörgősebb a forgalmi szolgálattevőé, ott a legkönnyebb hibázni. De még mozdonyvezetőként is előfordul, hogy egyes emberek figyelme a negyed óra alatt elkalandozik, és meghaladnak egy vöröset :) Dehát ilyen a játék.

 

Az utolsó ponthoz példa: a legutóbbi PT-n egy meghívott szerette volna futtatni a saját gépét, a saját vonatával. Utolsó nap, mert korszakban abba fért bele. Képtelenek voltunk menetvonalat találni neki, pedig hárman agyaltunk negyed órát. A vonat – nem regisztrált kocsikból lévén összeállítva – csak irányvonatként közlekedhetett volna. A kocsik jellegéből adódóan csak egy viszonylat jöhetett szóba. Emiatt Zircen körüljárás kellett volna. A kocsik túl hosszúak voltak, még azt a kompromisszumot is be kellett volna nyelnünk, hogy a szerelvény felét Zircen állomásoztatjuk. De Zirc 7 vágánya szűk keresztmetszet volt. Ezen felül – előre nem betervezett mozdony lévén – menetrendekben, mozdonyfordulókban nem szerepelt (szerencsére mozdonykártyája volt), és hacsak nem akartunk este 10-kor minden doksit kijavítani, másnap csak a tulaj vitte volna.

Hogy néz ki ez más találkozókon: "– Sziasztok! Meg tudnám járatni ezt a szerelvényt? – Igen, mi a mozdony címe?"...

 

És a végén megjáratta a szerelvényét, összeszerveztük neki...

Előzmény: rezgaras (4876)